Meizu je kompanija koja je poznata po proizvodnji pristupačnih mobilnih telefona. Sa druge strane, Zhejiang Geely Holding Group Co., skraćeno Geely, jeste kineski proizvođač automobila. Na prvi pogled, ove dve kompanije imaju malo toga zajedničkog kako bi kupovina kompanije Meiuzu od strane Geely izgledala apsolutno logično. Međutim, to je samo na prvi pogled.
Šta su Meizu i Geely?
Meizu je kineska kompanija osnovana 2003. godine i koja je u svetu tehnike poznata po proizvodnji telefona koji nude dobre performansi po ceni manjoj od konkurencije. Februara 2015. godine, kompanija Alibaba uložila je 590 miliona američkih dolara kako bi ostvarila manjinski udeo u kompaniji čija vrednost sada iznosi oko 4,6 milijardi dolara sa oko 0,1% prisustva na kineskom tržištu.
Sa druge strane nalazi se Geely, kompanija koja želi da kupi 79% deonica Meizu. Osnovana 1986. godine, postala je sedmi najveći proizvođač automobila u Kini sa preko 2,2 miliona automobila prodatih tokom 2021. godine. Neke od automobilskih kompanija u kojima Geely ima udeo su Lotus, Volvo, Polestar i mnogi drugi.
Kako su tačno ove dve kompanije dobar spoj? Jednostavno je – Geely želi da unapredi digitalni ekosistem prisutan u svojim vozilima.
Kupovna moć
Prema podacima koje je dostavila kineska Državna administracija za regulaciju tržišta, a koje prenosi Yahoo Finance, Geely nastoji da kupi udeo od tačno 79,09% kompanije Meizu. Takođe, kupovina je od strane istog vladinog tela odobrena, ali nije objavljeno o kojoj sumi se radi.
Koji je cilj?
Prema rečima predstavnika kompanije Geely, “Pametni telefoni i uređaji su evoluirali u mobilne terminale i platforme koje se mogu upotrebiti u razne svrhe… takođe imaju i potencijal za rasprostranjeniju upotrebu unutar automobilske industrije. Važan budući trend biće kreiranje ekosistema bez granica i razvoj korisnijih i pametnijih iskustava koja su lakša za upotrebu”.
Ne treba zaboraviti ni da je Geely prošle godine osnovao kompaniju Hubei Xingji Shidai Technology koja za cilj ima razvoj pametnih telefona, pa je to još jedan segment u koji bi se tehnologija koju poseduje Meizu mogla uklopiti. Ipak je Meizu Zero prvi pametni telefon koji se još 2019. pojavio bez ijednog porta. Kada se ova akvizicija tako sagleda, sve ima malo više smisla.
Kineski automobilski gigant kupio većinski udeo kompanije Meizu
Kineski proizvođač automobila, Geely, otpočeo je kupovinu 79% deonica lokalnog tehnološkog giganta.