Kineski proizvođači mobilnih telefona se više ne zadovoljavaju
samo domaćim tržištem na kome je konkurencija brutalna, već se pojačano interesuju
za strana tržišta koja nude veću zaradu, tvrdi Vilijan Bin, analitičar hongkonškog
ogranka preduzeća Deutsche Bank.
Dva najveća proizvođača iz ove zemlje, Huawei i ZTE, brzo šire prodajnu mrežu
u inostranstvu. Tako je ZTE otvorio 14 novih ofisa u inostranstvu samo u trećem
kvartalu, a od prodaje u stranim zemljama ostvaruje 30 % prihoda, što bi uskoro
trebalo da poraste na 50 %. Glavno tržište za kineske telefone su siromašnije
zemlje, a kineske firme često zajedno sa telefonima nude i bazne stanice. Telefoni
kineskih proizvođača se uglavnom prepakuju i prodaju pod drugim brendovima,
pošto brendovi kineskih firmi za sada još nemaju snagu na tržištu.
Kao i u slučaju kompanije Lenovo, Huawei i ZTE će verovatno izvršiti akvizicije
zapadnih firmi kako bi stekle više iskustva i privuke pažnju medija. Pričalo se
da će Huawei kupiti britansku kompaniju Marconi, ali ona je na kraju otišla kompaniji
Ericsson.
Ipak, ključno tržište i dalje ostaje Kina u kojoj svega 30 % populacije ima
mobilni telefon. Ako se sadašnji rast prodaje nastavi, u narednoj godini će
svaki osmi mobilni telefon biti prodat u ovoj zemlji.
Izvor: Vnunet