U prijatnoj atmosferi Media Centra kompanija Microsoft Software d.o.o., ogranak kompanije Microsoft u Jugoslaviji, održala je 21. januara ove godine konferenciju za štampu radi upoznavanja javnosti sa rezultatima njihove kampanje legalizacije Microsoftovog softvera i daljih planova na našem tržištu. Konferenciju je otvorio njihov PR menadžer, gospodin Aleksandar Bojović, a govorila su gospoda Franja Ridzi, direktor Microsoft Software d.o.o. Beograd, Nebojša Momčilović, rukovodilac marketing službe i gospodin Nikola Mirčić, zadužen za prodajnu mrežu kompanije Microsoft u Jugoslaviji.
Sa rezultatima njihove akcije legalizacije u SRJ, upoznao nas je gospodin Nebojša Momčilović predstavivši stvarno impresivne rezultate. Naime, tokom kampanje koja je trajala od 1. septembra zaključno sa 31. decembrom 2002. godine, učestvovalo je preko 150 jugoslovenskih partnerskih firmi sa ciljem da se licencira softver u poslovnom okruženju. Ona je sprovedena kroz OSL ugovor o količinskom licenciranju, što je najnoviji sistem licenciranja Microsoft softvera, sa vrlo povoljnim uslovima i u tri godišnje rate. Ugovorima sa Vladama SRJ i RS, licenciran je softver na 30000 računara u državnoj administraciji, a donirani su i softverski paketi za 50000 računara koji se koriste u akademskim ustanovama.
Gospodin Momčilović je takođe naglasio rezultate legalizacije softvera u firmama i kompanijama, gde je oko 1000 pravnih lica realizovalo 110000 različitih licenci, koje su instalirane na nešto manje od 36000 računara, čime je smanjen broj nelegalnih kopija za 7.4% ukupno na teritoriji Jugoslavije. Da je ova kampanja stvarno uspela govori nam i poređenje koje je gospodin Momčilović izneo – Microsoft je kancelariju u Beogradu otvorio u 2002. godini i trenutno procenjena količina nelegalnog i nelicenciranog softvera u Jugoslaviji se procenjuje na 79%, dok recimo susedna Bugarska ima otvoreno predstavništvo Microsofta još od 1999. godine i ima oko 78% nelegalnih kopija Microsoftovog softvera. Najbolji razvoj u zemljama oko nas je pokazala Mađarska gde je Microsoft prisutan već 10 godina i gde je taj procenat mnogo manji, samo 51%.
Pored ove kampanje, naglasio je gospodin Nikola Mirčić, kompanija Microsoft Software d.o.o. je otvorila i Microsoft centar gde registrovani korisnici Microsoft softvera mogu dobiti određenu tehničku podršku definisanu licencnim ugovorom, mogu zameniti oštećene medije (kupljene u Jugoslaviji), pa čak uraditi i aktivaciju proizvoda. Zainteresovani kupci će preko ovog centra biti u mogućnosti da dobiju informacije o proizvodima, načinima licenciranja i drugim aktivnostima kompanije.
Gospodin Franja Ridzi je govorio o misiji Microsofta u Jugoslaviji, o budućem razvoju u našoj zemlji gde je posebno naglasio skoru pojavu Windows XP operativnog sistema na srpskom jeziku (latinica) u februraru i moguću preradu ove verzije u ćirilični varijantu, koja bi, ako bude odobrena od centrale u Redmondu, bila urađena u sledećih nekoliko meseci. Naravno, ovo zavisi i od interesovanja na domaćem tržištu, koje za sada, po gospodinu Ridziju, postoji. Time bi korisnici bili u mogućnosti da odaberu verziju Windows XP-a, prema svojim ličnim potrebama.