Kreator Doom-a Džon Karmak govori o burnoj saradnji sa Stivom Džobsom

Džon Karmak, koji je najpoznatiji po radu na legendarnim igrama, koje uključuju Quake, Doom i Wolfenstein 3D, odlučio je da na Facebooku podeli detalje o svojoj saradnji sa Stivom Džobsom

Džon Karmak, koji je najpoznatiji po radu na legendarnim igrama, koje uključuju Quake, Doom i Wolfenstein 3D, odlučio je da na Facebooku podeli detalje o svojoj saradnji sa Stivom Džobsom, kao i da ljubiteljima Apple istorijata da uvid u Džobsove stavove o gejmingu, kako je bilo raditi sa Džobsom, kao i kakav je osećaj učestvovati u jednom od Apple ključnih govora tokom prezentacija.Karmak se prvi put sreo sa Džobsom kada je Džobs još uvek bio u kompaniji NeXT. Karmak je želeo da doda “Developed on NeXT computers” logo na originalnu Doom igru. Njegov zahtev je prvobitno odbijen, ali je Džobs kasnije promenio mišljenje. Doom nikada nije implementirao “Made on NeXT” oznaku, ali su Karmak i Džobs sarađivali na drugim projektima.Prema navodima Karmaka, Džobs nije imao visoko mišljenje o igrama i izgleda da nije želeo da igre budu toliko bitne za njegove platforme koliko su bile. Karmak je bio upitan da razmatra gejming zahteve sa kompanijom Apple, a ovo je rezultovalo velikim raspravama sa Džobsom oko implementacije OpenGL-a. Prema navodima Karmaka, Džobs je bio veoma dobar u tome da sa kompletnim samopouzdanjem govori o stvarima o kojima je imao potpuno pogrešan stav.Karmak je ipak ubedio Džobsa da prihvati OpenGL, za šta Karmak tvrdi da je imalo jedan od najvećih indirektnih uticaja na PC industriju. Ovo je dovelo do toga da Karmak učestvuje na nekoliko keynote prezentacija sa Džobsom, a prema njegovim rečima, ovi ključni govori su uvek bili užurbani i nikada nije bilo dovoljno vremena da se stvari urade kako treba. Džobs je čak u jednom trenutku od Karmaka tražio da keynote uradi na dan njegovog venčanja, tražeći od Karmaka da odloži venčanje, što je ovaj odbio.Odnos između Karmaka i Džobsa je počeo da se pogoršava nakon objave iPhone-a, a vezan je za neslaganja o veb aplikacijama. Karmak je zagovarao stav da izvorne aplikacije budu fokus, dok je Džobs preferirao veb aplikacije. Ovo je dovodilo do žučnih rasprava, a sve je eskaliralo kada su neki Karmakovi komentari dospeli u medije. On čak ističe da mu je neko rekao da je Džobs specifično tražio da se Karmaku ne da rani pristup iPhone SDK-u kada je ovaj postao spreman.Karmak je razvio nekoliko igara za iOS, a poslednja među njima je bio Rage za iOS. Iako je imao saveznike u kompaniji Apple, Karmak više nije bio u dobrim odnosima sa Džobsom i više nikada nije razgovarao direktno sa direktorom Apple-a.Kompletan članak i ostale zanimljovosti iz saradnje Karmaka sa Džobsom, možete pročitati ovde.Izvor: MacRumors

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi