Praznična sezona se približava, a sa njom se sprema i “šoping ludilo” u kome maloprodajni lanci ne gube vreme i već korisnike bombarduju brojnim popustima. Stoga i ne čudi što se pojavljuju statistički izveštaji o pojačanoj onlajn kupovini, a ovo se posebno odnosi na kupovinu preko mobilnih telefona.Kompanija Adobe je objavila statistiku, koja je pratila preko 4500 sajtova (uključujući 80 odsto top 100 maloprodaja) tokom poslednjih nekoliko dana (popularni Black Friday i Thanksgiving). Rezultati pokazuju procenu da je, od ukupno 2,72 milijarde dolara potrošenih tokom Crnog petka, i 1,73 milijarde tokom Dana zahvalnosti, čak 1,6 milijardi dolara potrošeno preko mobilnih telefona. Mobilni uređaji možda još uvek nisu popularni za onlajn kupovinu kao što su to PC uređaji, ali pomenute brojke pokazuju veliki rast mobilne kupovine u odnosu na prošlu godinu. Prema analizama IBM-a, 60 odsto onlajn prometa obavio se preko mobilnih uređaja tokom Dana zahvalnosti, a 54,4 odsto tokom Crnog Petka.
Zanimljivo je da smartfoni predstavljaju uređaj preko koga se obavlja nejveći deo kupovine (23,9 odsto), naspram tableta koji u onlajn kupovini učestvuju sa 16,1 odsto. Prema navodima, iOS korisnici su mnogo aktivniji u kupovini preko svojih uređaja, nego što je to slučaj sa Android korisnicima. Narudžbe preko iPhone i iPad modela su činile 78,3 odsto svih mobilnih kupovina tokom Dana zahvalnosti, dok je za Android ova brojka 21,5 odsto.Izvor: GSMArena
Kupovina preko mobilnih uređaja dostigla rekord, a iOS korisnici dominiraju ovim segmentom
Rezultati pokazuju procenu da je od ukupno 2,72 milijarde dolara potrošenih tokom Crnog petka i 1,73 milijarde tokom Dana zahvalnosti, čak 1,6 milijardi dolara potrošeno preko mobilnih telefona