Microsoft proteklih nekoliko nedelja pregovara o kupovini
kompanije Claria, omraženog proizvođača adware-a, do pre dve godine poznatog
kao Gator. Ovakav potez jasno pokazuje kolika je želja kompanije Microsoft da
sustigne Google, kompaniju koja se vrhunski izveštila u oblasti Internet pretrage
i e-marketinga.
Ljudi upućeni u ove pregovore navode da je poslednja Microsoftova ponuda iznosila
čak 500 miliona dolara, ali se čini da su pregovori na ivici neuspeha. I u samoj
kompaniji Microsoft ima puno protivnika ovakvom dilu, pošto bi on mogao uništiti
ionako loš imidž kompanije u očima javnosti i pretvoriti je u korportivnog "Velikog
brata" koji pokušava da zaradi od svakog klika mišem. Pristalice dogovora
smatraju da bi on mogao pomoći Microsoftu da očisti adware industriju preterano
intruzivnih komponenti i postavi čvrsta pravila za zaštitu privatnosti u oglašavanju
prilagođenom pojedincima.
Claria u poslednje vreme izbegava da nudi pop-up oglašavanje, već umesto toga
pruža reklame za servise i proizvode za koje smatra da su surferu potrebni zavisno
od stranica koje posećuje. I Google u poslednje vreme pokušava da više personalizuje
svoje servise i kešira stranice koje ste ranije posetili, što se takođe može
shvatiti kao atak na privatnost.
Izvor: C|Net