Microsoft zarađuje svaki put kada koristite ChatGPT

Uprkos tenzijama, partnerstvo sa OpenAI i dalje donosi profit Microsoftu i to svaki put kada se koristi ChatGPT

Microsoft zarađuje svaki put kada koristite ChatGPT

Direktor Microsofta, Satya Nadela, izjavio je u nedavnom intervjuu da kompanija zarađuje svaki put kada neko koristi ChatGPT, jer većina računarske infrastrukture za OpenAI dolazi upravo iz Microsoftovih data centara.

Nadela je istakao da se odnos dve kompanije „menja i razvija“, što je i prirodno imajući u vidu da je OpenAI prešao put od istraživačke laboratorije do jedne od najuspešnijih AI kompanija današnjice. Iako postoje izveštaji o zategnutim odnosima, Nadela tvrdi da je partnerstvo i dalje snažno i „višeslojno“, te da Microsoft nema interes da ga remeti.

Razlozi za napetosti uključuju:

  • Gubitak Microsoftovog statusa ekskluzivnog cloud provajdera za OpenAI.
  • Otpor Microsofta da finansira nove mega data centre za treniranje ChatGPT-a.
  • OpenAI-ev ambiciozni Stargate projekat (vredan 500 milijardi dolara) za izgradnju sopstvenih data centara širom SAD.
Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Uprkos svemu tome, Microsoft i dalje ostvaruje direktnu finansijsku korist od svakog ChatGPT upita, jer većina tih upita koristi Azure infrastrukturu. I dok Salesforce-ov direktor Mark Benioff predviđa da Microsoft u budućnosti možda i neće koristiti OpenAI, Nadela to negira i planira saradnju „decenijama unapred“.

OpenAI sa druge strane širi sopstvenu listu partnera, sarađuje sa Oracle-om i SoftBank-om, a i sam Altman je ranije izjavio da je ovo „više nego što ijedna kompanija može sama da postigne.“

Iako su odnosi između Microsofta i OpenAI postali kompleksniji, obe strane i dalje imaju “debelu” korist jedna od druge,  a Microsoft konkretno zarađuje svaki put kada se koristi ChatGPT, što Nadela vidi kao signal da je saradnja još uvek korisna i dugoročno održiva, piše Windows Central.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.