Netflix planira da se do 2030. godine pridruži elitnom klubu kompanija čija tržišna kapitalizacija premašuje 1 bilion dolara, objavio je Wall Street Journal pozivajući se na neimenovane izvore prisutne na godišnjoj reviziji poslovanja kompanije održanoj u martu. S obzirom da trenutna vrednost Netflixa iznosi oko 400 milijardi dolara, ovo znači da kompanija planira da više nego udvostruči svoju vrednost u narednih šest godina.
Pored tržišne vrednosti, Netflix navodno planira i dupliranje godišnjih prihoda – sa 39 milijardi dolara koliko je ostvareno u 2024, na 78 milijardi dolara do 2030.
U prethodnih pet godina, Netflix je ostvario rast prihoda od 93,5%, ali u daleko povoljnijem tržišnom okruženju – sa manje konkurenata i većim brojem novih pretplatnika. Danas, u zasićenom striming tržištu, ostvarenje ovih ciljeva biće znatno izazovnije.
Oglašavanje kao ključ rasta
Za razliku od 2019. kada nije imao reklame, Netflix sada računa da će upravo taj segment biti jedan od glavnih pokretača rasta. Do 2030. planira da ostvari 9 milijardi dolara prihoda od oglašavanja, dok analize eMarketer-a predviđaju da će samo u SAD-u u 2025. taj prihod premašiti 2 milijarde dolara.
Kompanija će pokušati da poveća broj korisnika koji biraju najjeftiniji paket sa reklamama, ali takođe planira da koristi uživo događaje kao sredstvo za monetizaciju – jer i korisnici bez reklama moraju da gledaju oglase tokom live sadržaja.
Još jedan važan korak je razvoj sopstvene oglasne tehnologije. Umesto oslanjanja na Microsoft, Netflix pokreće The Netflix Ads Suite – sopstvenu platformu za plasman i prodaju oglasa. Ova tehnologija treba da omogući nove formate kao što su oglasi tokom pauze, ali uz zadržavanje umerenog oglasnog opterećenja – četiri minuta reklama po satu.
Cilj: 410 miliona pretplatnika
Netflix ne planira više da javno objavljuje broj pretplatnika, ali izveštaj WSJ-a tvrdi da kompanija ima interni cilj da do 2030. dostigne 410 miliona korisnika. Na kraju 2024. ta cifra je iznosila 301,6 miliona, što znači da bi trebalo da raste po proseku od 21,7 miliona godišnje.
Zanimljivo je da je samo u 2024. Netflix dodao rekordnih 41,36 miliona korisnika, što pokazuje da potencijal za rast i dalje postoji, posebno u međunarodnim tržištima.
Prvi striming gigant u klubu bilion dolara?
Ukoliko ispuni ove ambiciozne ciljeve, Netflix bi postao prva kompanija koja je ušla u klub bilion dolara isključivo na osnovu striming poslovanja. Trenutno su u tom klubu uglavnom tehnološki giganti – među njima i Apple i Amazon, koji su ujedno i konkurenti Netflixu putem svojih striming servisa.
Dok mnoge druge platforme i dalje ne ostvaruju profit (poput Apple TV+ i Peacocka), Netflix dominira po pitanju prihoda i zarade.
Neizvesnost u svetu oglašavanja
Iako oglašavanje nudi ogroman potencijal, rast tog segmenta mogao bi biti ometen globalnim ekonomskim neizvesnostima. Posebno se pominje uticaj novih carina koje najavljuje predsednik Donald Tramp, što bi moglo da pogodi oglasno tržište u SAD-u.
Netflix će objaviti finansijski izveštaj za prvi kvartal 2025. godine 17. aprila, što bi moglo da pruži bolji uvid u to koliko su ovi planovi realni – i kako publika reaguje na nove strategije.
Jedno je sigurno: u eri kada striming menja lice televizije, svi će pažljivo pratiti da li će Netflix uspeti da ostvari ono što su nekada mogli samo tehnološki giganti – da postane bilionska kompanija na talasu digitalne zabave, prenosi Ars Technica.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji