Novi CEO kompanije Sony planira distanciranje od poslovanja sa gedžetima

Trogodišnji plan novog Sony izvršnog direktora obuhvata sve veće oslanjanje kompanije na prihode od pretplate na igre i zabavu

Keničiro Jošida, koji je u aprilu došao na funkciju izvršnog direktora, u utorak će predstaviti trogodišnji plan koji će obuhvatiti sve veće oslanjanje kompanije Sony na prihode od pretplate na igre i zabavu. Ova tranzicija se već dešava: iako je kompanija prodala manje hardverskih proizvoda kao što su televizori, digitalni fotoaparati, pametni telefoni i PlayStation konzole do marta ove godine, kompanija je uspela da objavi rekordan operativni profit.”Jošida jasno šalje signal da su bitni prihodi od sadržaja, softvera, usluga i segmenta pretplate”, ističe David Dai, analitičar Sanford C. Bernstein & Co. kompanije. “To je ono što će voditi i održati rast kompanije”.Veliko pitanje jeste da li bi Jošida mogao da napravi jasan i ubedljiv plan za rast onlajn sadržaja, prihod od pretplate i licenciranja intelektualne svojine. PlayStation 4 gejming konzola se približava kraju svog životnog ciklusa, a divizija sa filmovima je nestabilna i gravitira između bioskopskih hitova i promašaja.Još jedna ključna oblast za kompaniju jeste poslovanje sa poluprovodnicima, koje obezbeđuje čipove mobilnih kamera za iPhone i druge mobilne telefone. Operativna dobit za ovaj segment poslovanja se smanjila za 39 odsto u tekućoj fiskalnoj godini, delimično zbog jednokratnih troškova, ali i zbog usporavanja globalne potražnje za pametnim telefonima.Izvan segmenta igara i čipova, koji su zajedno tokom prošle godine ostvarili skoro polovinu zarade, Jošida će verovatno govoriti o rastućem značaju intelektualne svojine i licenciranju patenata. Izvor: Bloomberg

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi