NVIDIA je predstavila rezultate za fiskalni kvartal koji
je obuhvatio mesece avgust, septembar i oktobar. Kompanija je u ovom periodu
zaradila 515,6 miliona dolara, skoro 30 miliona više nego u istom tromesečju
lane. Čist profit kompanije je iznosio 25,9 miliona dolara, što je porast od
300 % u odnosu na profit iz prošle godine koji je iznosio 6,4 miliona. Osetno
se povećao i procenat prihoda koji ostaje kompaniji kao profit i on sada iznosi
32,3 % od prodajne cene. Uprkos tome što ju je glavni rival, kanadski ATI, porazio
na svim poljima, NVIDIA ne vidi ovaj kvartal kao neuspešan.
CEO kompanije, Džen-Hsun Huang, izjavio je da je ove godine zabeležena rekordna
tražnja na high-end tržištu gde NVIDIA dominira sa svojim GeForce 6800 modelima.
On smatra da su ovi čipovi ostvarili toliki uspeh zahvaljujući novoj arhitekturi
i novim, veoma popularnim igrama koje se pojavljuju ove godine.
Analitičari smatraju da je 40 % kompanijinih prihoda došlo od prodaje desktop
GPU-a, 15 % od prodaje GPU-a za radne stanice, 8 % od prodaje grafičkih čipova
za notebook računare, 20 % od prodaje čipova za Xbox, 2,4 % od prodaje čipova
za ručne elektronske uređaje, i sasvim skromnih 6,8 % od prodaje čipsetova za
matične ploče. Oko 6,5 % prihoda NVIDIA-e dolazi od prodaje memorije za kartice
sa svojim grafičkim procesorima. Naime, kompanija ne dozvoljava proizvođačima
grafičkih karti da sami nabavljaju memoriju za svoje GeForce modele kartica,
već ih dobijaju od NVIDIA-e zajedno sa grafičkim čipovima, a NVIDIA ne propušta
priliku da se i sama tu malo "ugradi".
Izvor: Xbit Labs