Od Londona do Majamija za manje od 5 sati? Vraćaju se nadzvučni avioni

American Airlines poručio 20 aviona za putničke svrhe koji mogu da lete brže od zvuka od kompanije Boom Supersonic.

Setimo se samo nestvarnih brzina koje je ostvarivao Konkord. Ovaj francusko-britanski projekat jedan je od najbržih putničkih aviona ikada, a jedinog konkurenta imao je u avionu Tupolev Tu-144. Ali bezbednosni problemi i mnogi drugi faktori uticali su na odlazak u penziju 2003. godine. Međutim, kako prenosi NBCNews, čovečanstvo nije odustalo od brzog putničkog letenja.
Šta je nadzvučni avion
Nadzvučni (supersonični) avioni su, logično, oni avioni koji imaju sposobnost da lete većom brzinom od brzine zvuka, tj. brzinom većom od Mach 1 (1234,8 km/h). Znači, probijanje zvučnog zida, natprosečna brzina putovanja, a sve to sa ciljem što bržeg dolaska do vaše željene destinacije. Kao što smo već ranije rekli, imali smo Konkord, imali smo Tupolev, ali nešto češći problemi i jedan fatalni pad ovih aviona doveli su do njihovog penzionisanja. Međutim, od ovakvog načina putovanja se izgleda nije još uvek odustalo.
BoomOverture.jpg
Planovi American Airlines
Najveća avio kompanija na svetu, American Airlines, rešila je da od kompanije Boom Supersonic, sa sedištem u Denveru, kupi 20 supersoničnih aviona sa ciljem njihove implementacije u komercijalne svrhe . Moramo da naglasimo kako ovo ipak nije prva avio kompanija koja je naručila ovakav tip putničkih aviona od Boom Supersonic, jer su to uradile i Japan Airlines pre pet i United Airlines prošle godine.
Ovaj tip letelice imena “Overture” sposoban je da putnike od Londona do Majamija (7122 km) za manje od pet sati. Tradicionalno, sa trenutnim avionima, takav let trajao bi osam sati i četrdeset minuta. Naravno, i cena bi bila povećana, u rangu cena koje trenutno važe za prvu klasu, ali ko želi najbrže on za to mora i da plati.
Šta je još bitnije, Overture obećava još bolje iskustvo svojim putnicima u odnosu na Konkord. Ovo je nešto manji avion apsolutno podređen luksuzu gde svako sedište dobija veliki prozor za posmtranje dešavanja mnogo kilometara ispod ove letelice. Pored toga, sami motori koji pogone ovaj avion trebalo bi da budu ekološke prirode i da koriste stopostotno ekološki održiva goriva. Njihov dolazak na tržište očekuje se 2025. godine, dok se prvi komercijalni let planira za četiri godine kasnije.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi