SGI i ARB (komitet zadužen za razvoj i standardizaciju OpenGL API-ja) su izdali
saopštenje u kom stoji da je usvojena nova verzija popularnog grafičkog API-ja.
Oznaka najnovije verzije je 1.4, a kao najveću novinu, ona donosi Vertex programabilnost
kroz unificiranu VertexProgram ekstenziju. Ovom ekstenzijom su objedinjni i
ATi-jev i nVidia-in pristup Vertex programima. Dosta natezanja je bilo prilikom
rada na izradi novog standarda jer se nvidia dosta dugo držala stava prema kom
je zahtevala plaćanje licenci za jedan deo iskorišćenih tehnologija. No to se
nekako prevazišlo, da bi se na samom kraju definisanja standarda pojavio Microsoft
tvrdeći da ima osnova za naplaćivanje licenci za tehnologiju uvršćenu u novi
OpenGL. S obzirom na krajnji ishod, izgleda se i preko toga nekako prešlo. Sledeći
korak je OpenGL 2.0 i svi resursi ARB-a i 3DLabsa (koji predvodi OGL2 inicijativu)
će biti fokusirani ka tom cilju.
Source VR-Zone