Kad uđete na Vikipediju, kupovna lista kompanije Google čini se impozantna. Međutim, kada se malo dublje zagledamo, shvatićemo da smo za mali broj kompanija uz stvari znali. Stoga, reč iz naslova – oprezni. Google je oduvek bio veoma pažljiv oko toga kako troši svoj novac, a čini se da je nakon ne tako unosne akvizicije kompanije Motorola Mobility, koju je kasnije i prodao, ova kompanija postala još manje spremna da olako potroši svoj teško zarađeni novac.
Zato i jesmo sigurni da su čelnici Google-a veoma dugo vagali pre nego što su odlučuili da potroše 5.4 milijarde dolara na kupovinu Mandianta – kompanije koja se bavi sajber bezbednošću. Ovo je druga najveća kupovina Google-a, nakon gorepomenutog pokušaja sa Motorolom, koju su kasnije prodali Lenovu za mizernih 2.9 milijardi dolara. Mizernih, tj. kada uporedite sa cenom koju su oni platili.
Ali čemu toliko novac na Mandiant kada je, po svemu sudeći, to samo još jedno nepoznato ime koje je Google kupio. Šta je tu tačno zanimljivo i čime je ova akvizicija drugačija od mnogih drugih koje su već napravili. Mandiant nije sam firma koje je specijalizirana za sajber bezbednost, već jedna od najpoznatijih kompanija u tom spektru poslovanja.
Ne propustite: Vreli hakerski rat: Kina uspešno napada Sjedinjene Države
Mandiant je osnovan 2004. godine sa ciljem da pruži bezbednosne konsalting usluge i da obavlja istraživanje potencijalnih sajber pretnji. Oni su bili na čelu istraživačkih timova za neke od najvećih incidenata u skorijoj budućnosti, poput napada na SolarWinds, sigurnosnih propusta primećenih u Pulse Secure VPN aplikaciji, i mnogim drugim. Skoro su čak i objavili kako imaju dokaze u upadima kineskih hakera u državne ustanove u Americi, što je veoma dobra stavka u CVu.
Stoga, Mandiant će se pridružiti Google Cloud diviziji i pomoći im u daljim poboljšanjima njihovih bezbednosnih protokola. Međutim, Google takođe želi i veće parče konsalting kolača, između ostalih stvari. Glavne želje kompanije Google od ovog poslovnog poteza su:
Sposobnost Mandianta da umanji sigurnosne opasnosti i smanji rizike pre, tokom, i nakon potencijalnih incidenata.
Svakodnevni rad na preventivnom otkrivanju potencijalnih pretnji i sakupljanju informacija o tim pretnjama.
Izgradnja i upotreba alata za automatizovane odgovore na uobičajene hakerske pretnje.
Sveobuhvatno testiranje odbrambenih sistema i validacija njihove uspešnosti.
Sve ovo nam miriše i na potencijalno pojačano angažovanje pri američkoj vladi, ali to ćemo videti vremenom. Za sada, jedna naizgled dosadna kupovina kompanije Google, ali isto tako i potez koji može doneti dosta dobrog ovoj megakorporaciji. Zamislite samo kako će lako sada tek mogli da filtriraju neželjene vesti i izjave, javlja Ars Technica.
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije