Analitičari Gartner-a su zaključili da ogroman uticaj na prodaju neke platforme ima ekosistem koji stoji iza nje, tj. aplikacije i servisi. “Svaki put kada korisnik skine neku aplikaciju na svoj pametni telefon ili pohrani svoje podatke u neki cloud servis, on se posvećuje nekom ekosistemu i smanjuje verovatnoću da će se kasnije prebaciti na neku drugu platformu. Ovo je očigledna prednost vlasnika jačih ekosistema, kao što su Apple i Google.”, rekla je Ms. Cozza.
Što se tiče celokupnog tržišta mobilnih telefona, tu Nokia i dalje vodi, mada je vidljiv popriličan pad učešću. Samsung je imao najbolji prvi kvartal do sada, a veliki broj novih mobilnih uređaja koji se očekuju iz Samsung-a uskoro garantuje da će prodaja i dalje rasti. Apple je prošao odlično, praktično duplirajući svoju prodaju iPhone uređaja u odnosu na prethodnu godinu. HTC je još uvek relativno mali igrač na globalnom nivou, ali je postao vrlo jak na tržištu pametnih telefona i beleži veoma veliki rast u odnosu na prethodnu godinu.
Biće interesantno pratiti kakav uticaj na kretanje tržišta će imati Microsoft-Nokia alijansa i da li će pomoći ovim dvema kompanijama da preokrenu negativni trend u prodaji.
Izvor: Gartner