Prema najnovijim podacima Japanske asocijacije za kamere i fotografske proizvode (CIPA), tržište digitalnih kamera doživelo je oporavak tokom 2024. godine. Globalna isporuka dostigla je čak 8,49 miliona jedinica, što predstavlja rast od 10% u odnosu na prethodnu godinu i prvi rast od 2017. godine. Ukupan prihod od prodaje dostigao je 824,7 milijardi jena, što je najviši nivo od 2015. godine.
Iako je obim isporuka manji u poređenju sa 2015. godinom, prelazak fokusa na srednji i visoki segment tržišta, nakon što su pametni telefoni zamenili jeftinije modele, doprineo je povećanju prihoda.
Mirrorless kamere ostaju dominantan trend, sa rastom isporuka od 16% na 5,61 milion jedinica. Nasuprot tome, tradicionalne DSLR kamere beleže pad isporuka od 15%, sa godišnjom isporukom od 997.608 jedinica. Prenosne kamere, iako sa isporukom od 1,88 miliona jedinica i rastom od 9,2%, zabeležile su skok prihoda od 31,6% zahvaljujući većim cenama.

Analiza portala DigitalCameraWorld ističe dva ključna faktora rasta:
- Porast popularnosti prenosnih kamera: modeli poput Fujifilm X100VI postali su izuzetno traženi, što je podstaklo proizvođače da ponovo razmotre ovu liniju proizvoda. Potrošači traže kamere koje su ne samo visokog kvaliteta, već i kompaktne i estetski privlačne.
- Sklonost generacije Z ka video sadržaju: mladi korisnici sve više daju prednost kamerama visokih performansi, umesto pametnih telefona za kreiranje kratkih video zapisa i vlogova za društvene mreže, pri čemu je Kina glavno tržište rasta u ovom segmentu.
Ovi trendovi ukazuju na promenu u izboru i navikama potrošača i nagoveštavaju dalji rast tržišta digitalnih kamera u narednim godinama.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji