Pravi 3D displej !

Iako se u kontekstu kompjuterske grafike, a posebno igara, često koristi termin
3D, slika na vašim monitorima je ipak dvodimenzionalana, što znači da ima samo
visinu i širinu. Posle nedavno objavljene vesti o Sharp-ovom razvoju 3D LCD
displeja, predstavljamo vam jedan zaista fascinantan proizvod američke kompanije
Actuality

Iako se u kontekstu kompjuterske grafike, a posebno igara, često koristi termin
3D, slika na vašim monitorima je ipak dvodimenzionalana, što znači da ima samo
visinu i širinu. Posle nedavno objavljene vesti o Sharp-ovom razvoju 3D LCD
displeja, predstavljamo vam jedan zaista fascinantan proizvod američke kompanije
Actuality
Systems
. Ne, to nije obična staklena kugla sa svetlećim figuricama, pred
vama je pravi trodimenzionalni displej koji prikazuje pokretnu sliku u prostoru!!!
Prikaz koji vidite se formira na običnom PC računaru, sa kojim se Perspecta®
povezuje putem SCSI-II interfejsa, što opet govori o suvišnosti grafičke karte.
Ovaj trodimenzionalni displej ne samo da dobro izgleda već ima i dobre karakteristike.
Ekran, ako se ova kugla tako može nazvati, se sastoji od 198 2-D listova, približne
rezolucije 768×768 ( aproksimacija je data zbog sfernog oblika ), što daje oko
100 miliona voksela – prostornih piksela. Tako dobijena slika se osveževa 24
puta u sekundi i može se gledati sa svih strana, 360° po horizontali i 270°
po vertikali ( razumljivo, ispod je postolje 🙂 ). Pri tome kvalitet slike i
njeno osvetljenje ne zavisi od ugla gledanja, što ovakvo rešenje čini idealnim
za prezentacije pred više posmatrača. Prečnik samog displeja je 25.4cm, a osnovice
postolja 51cm, dok je približna težina 27 kg.

P rijatno iznenađenje je veoma mali SDK (Software Developtment Kit), koji u
PDF formatu iznosi 49 kB. To i nije tako čudno kada se uzme u obzir da se za
prikaz grafike na tom displeju koristi OpenGL API. Tako je, teoretski, za prikaz
neke prostije aplikacije urađene u OpenGL-u potrebno izmeniti samo par redova
izvornog koda, odnosno povezati potrebne biblioteke i izvršiti inicijalizaciju.
Naravno to je samo teorije, dok se u praksi nailazi na izvesna ograničenja opisana
u SDK-u, među kojima je i samo 8 boja pri višim rezolucijama. Iako se ne može
portovati Quake III, bilo bi zanimljivo videti prostorni Tetris, čiji se kod
nalazi u SDK paketu. 🙂 Cena ovog čuda tehnike, je ni manje ni više $45’000,
pa možemo samo da čekamo da ga napredak tehnike donese na naše radne stolove.


Perspecta®

Source: Fcenter

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi