Steve Jobs je apsolutno obožavao sportske automobile, iako se nikada nije hvalio da mnogo zna o njima. Tokom godina je kupovao najbolje automobile. Legenda kaže da je Steve Jobs kupovao novi Porsche, identičan onom koji je već posedovao, svaki put kada bi se pojavila ogrebotina na njegovom automobilu. Ali razlog za menjanje automobila svakih šest meseci je nešto što samo nekolicina zna.
Osnivač kompanije Apple je kupovao crni Porsche 911 kabriolet svakih šest meseci decenijama. Ljudi oko njega su mislili da menja automobile svaki put kada bi se pojavila ogrebotina na karoseriji onog koji je u tom trenutku vozio. Ali ovo nije istina koja stoji iza tog neobičnog ponašanja.
Zapravo, razlog zbog kojeg je Jobs neprestano menjao Porsche automobile je taj što je mrzeo registarske tablice i nije želeo bilo kakvu tablicu na svom automobilu. Tada je Kalifornija dozvoljavala vozačima da ne koriste registarske tablice tokom prvih šest meseci vlasništva. Jobs je napravio dogovor da iznajmljuje novi automobil svakih 180 dana, tako da nije morao da stavlja registarske tablice na njega.
Steve Jobs nije podnosio tablice na automobilu
Jon Callas, stručnjak za računarsku sigurnost i softverski inženjer kompanije Apple, potvrdio je ovu priču u intervjuu za ITWire 2011. godine, samo nekoliko meseci pre nego što je Jobs preminuo.
Tada se pričalo da je Steve Jobs napravio dogovor sa Odeljenjem za motorna vozila (DMV) da dobije bar kod na svom automobilu umesto registarske tablice. Međutim ova priča nije potvrđena i svi automobili tada su imali takve bar kodove.
Godinama su čak i oni koji su bili bliski s njim mislili da su u pitanju ogrebotine. Bio je dovoljno bogat da menja automobile iz tog razloga.
Njegova ćerka, Lisa Brennan-Jobs, spominje ovu priču o ocu koji menja Porsche automobile svakih nekoliko meseci u svojim memoarima “Small Fry”, prikazujući ga kao čoveka koji nije bio baš velikodušan. I ona je mislila da se radi o ogrebotinama i nadala se da će dobiti jedan od mnogobrojnih Porsche automobila koje je njen otac zamenio.
Ali kada je pitala: “Mogu li ga dobiti kad završiš s njim?” njen otac je imao prilično agresivan odgovor. “Apsolutno ne. Nećeš dobiti ništa,” rekao joj je, napisala je Lisa u svojoj knjizi. Umesto toga, poklonio bi Porsche prodavcu Craigu Elliotu za prodaju više Macintosh računara nego bilo ko drugi u Sjedinjenim Državama.
Kasnije je prešao sa Porsche 911 na Mercedes-Benz SL55 AMG i radio je isto sa tim modelom: menjao je automobil svakih šest meseci, uvek kupujući potpuno isti model u istoj boji samo da bi vozio bez tablica.
Kao entuzijasta za sportske automobile, Jobs je takođe vozio BMW Z8. Model je prodat za 329.500 dolara na aukciji u oktobru 2017. godine, piše Autoevolution.
Tako to rade najveći inovatori na svetu.
Ја то исто радим јер сам пун ко брод. Само што је моја верзија Поршеа - Бураго.
Samo što nije vozio Porsche nego Mercedes SL. Moglo se proveriti za 4s pre nego što je objavljen članak.
pročitaj ceo članak. pre Mercedesa je vozio Porše
Koliko se sećam priče, nije kupovao, nego uzimao lizing.
Možda je imao PorscheCare pa ga zvizne kad mu dosadi i ovi mu daju novi. Tu je zapravo i došao na ideju za svoju uslugu.
Obest. Egoizam. Kapric. Jadno sa karakterne strane.
OKP level Asian.
Veliko je pitanje, na koje necemo nikada dobiti odgovor, kako bi se mi ponasali u njegovoj situaciji. U medjuvremenu smo moralne gromade
Ovakvi agrumenti a priori vode zaključku:
Imaš pare = moralna nula
Nemaš pare = moralna gromada
Не ради се о томе ко колико пара има, него о томе да је он био у нашим ципелама, а ми у његовим нисмо.
Nije bio.
Zato je i agrument pogrešan.
Ne postoji identičan životni put.
Apsolutno. Nije bolest sve što boli...
Ne znamo, verovatno bi mnogi kao i on, možda bi i ja... Opet to bi značilo da ja to tada moja obest, egoizam i kapric i ništa više 😁
Ma da, jadan, i on iz garaže, ko i Bili, i Bezos i Dell... Da nije tužno, bilo bi skoro smešno čitati te romansirane biografije...
Realno covek je bio vizuelista i esteta. Tablice su mu ruzile automobil i nije mu se to dopadalo, bio je u finansijskog mogucnosti da sebi zivot ucini prividno savrsenim i to je to. Iz naseg ugla to je obest , iz njegovog vrvt genijalnost i zelja u isticanju lepog.
Ljudi koji zarađuju verovatno značajno manje imaju vozne parkove sa desetinama automobila.
Ako je ovo sve što je trošio na aute, čak možemo reći da je bio skroman.
Jedan porše ili mercedes SL na 6 meseci, kada zarađuješ desetine ili stotine miliona godišnje je ništa.
To je nezamislivo velika količina novca za većinu nas, neko ko zarađuje 25000€ godišnje zarađuje 400-4000 puta manje nego što je Džobs zarađivao. Nemojte me držati za tačnu cifru, poenta je u redu veličine.
Suština je da je za njega jedan porše od 200000€ ekvivalent trošku od 50-500€ za nekoga kome je plata 2000€ mesečno. Dakle, u rangu jeftinijeg mobilnog telefona.
Kladim se da ima nemali broj ljudi koji menjaju telefon dva puta godišnje sa zaradom u rangu 2000€ mesečno.
Vrlo interesantno da se čovek koji je na čelu kompanije koja žestoko uslovljava protiv toga da ima tablice na automobilu...zašto su pravila koja oni nameću jača od pravila koja nameću državni organi!?
Čovek koji je na čelu kompanije koja "tera" da se koristi jedan njihov proizvod da bi uopšte bilo moguće koristiti njihov primarni proizvod je u najmanju ruku licemeran kada se sad to sve stavi u kontekst teksta da nije hteo tablice...
Uopšte nije reč o parama i to da li on troši manje ili više u odnosu na druge, već do razloga zašto to radi!
Da ima kolekciju koju planski pravi u smislu svojevrsnog ulaganja, što je čest slučaj kod kolekcionara sa gomilom para to bih razumeo, ovako... teško
Priča oko starta iz garaže i slično je u najmanju ruku smešna jer se to ne može generalizovani tako...to ne bi uspeo da je rođen u zemlji trećeg sveta svakako, tako da nije do "genijalnosti" već do okolnosti!!!
Nismo svi rođeni sa istim šansama to je činjenica, sve drugo su motivacioni floskule plasirane od onih koji na tome zarađuju novac od kurseva, knjiga, radionica i slično!
Nije dobar naslov, posle se koriguje u tekstu, ali on je iznajmljivao auto nije kupovao novi svakih 6 meseci, dakle koristio je opciju operativnog lizinga verovatno sto je praksa svuda u svetu samo sto je u ovom slucaju rok nesto kraci... To je sigurno vodio kao trosak pa je i tu imao benefite itd...
Nije on krsio pravila, on je uspeo da nadje nacin da dobije ono sto zeli i da bude u skladu sa zakonom, niko ga nije terao kao sto ni Apple ne tera nikog da kupi njihove proizvode, postoji slobodan izbor...
U krajnjem slucaju mogao je i da ih kupi sve pa posle 6 meseci u garazu, sada bi vredeli bogatstvo, pogotovo kad bi se prodavali sa tim pedigreom da ih je on vozio...
Fali malo jaci clickbait naslov, malo je komentara za ovako vaznu vest
Pravi razlog zašto je Steve Jobs kupovao identični Porsche svakih šest meseci >>> Spoiler content hidden.
Jer je tako u mogućnosti :)