Qualcommova digitalna šasija: Kompanija koja pokreće automobile budućnosti

U svetu gde je šasija obično čelično srce automobila, o ovim sistemima možete razmišljati kao o tehnološkom srcu automobila

 
Već dugi niz godina kompanije poput Qualcomma pričaju o tome kako žele da budu igrači u automobilskom sektoru. Kako automobili postaju sve više tehnološki – i u smislu pogona i sistema za zabavu koje nude, potrebno je više snage.Qualcomm je često govorio o evoluciji svoje „digitalne šasije“. U svetu gde je šasija obično čelično srce automobila, o ovim sistemima možete razmišljati kao o tehnološkom srcu automobila.Ono što je od nedavno Qualcomm dodao u najnovijem ažuriranju su oblak kao usluga, integrisana telematika i nadogradnja Wi-Fi na 6E.Thierri Cammal, generalni direktor Renoovih softverskih laboratorija – govoreći zajedno sa Enrikom Salvatorijem – predsednikom Qualcomm Europe – na MWC 2022, objasnio je da su u prošlosti automobili koristili mnogo ECU (elektronskih kontrolnih jedinica) za pojedinačne funkcije.Prelazak na digitalnu šasiju predstavlja pomak sa puno ECU-a na manje čipova sa mnogo više snage, a tu dolazi Qualcomm.
 
qualcomm.jpg
U suštini, ovo se može razdvojiti na dva dela – hardver za kontrolu vožnje automobila i hardver za kontrolu infotainment sistema.Kamal je istakao da je promena zahtevala prelazak na „softverski definisan pristup“, ali je to bila potpuna promena pristupa modernom automobilu, kao što su novi električni Renault Megane ili Cadillac Lirik.Qualcomm može da obezbedi hardver koji pokriva mnoge sisteme, uključujući sve one velike displeje za vozače i putnike, heads-up sisteme displeja, uključujući i one koji nude preklapanje proširene stvarnosti, digitalna ogledala, audio sisteme sa više zona, detekciju znakova i još mnogo toga.Zatim, tu je obezbeđivanje 5G veze sa spoljnim svetom za povezivanje oblaka sa automobilom za stvari kao što je saobraćaj i u budućnosti za podršku autonomnoj kontroli vožnje, kao i obezbeđivanje pristupne tačke za vezu putnika.Zatim imate hardver za funkcije realne vožnje i stvari kao što su ADAS (napredni sistemi pomoći vozaču).„Mi, proizvođač automobila, moramo da kontrolišemo softver“, kaže Kamal, pre nego što nastavi da softver sada čini veliku vrednost automobila.
 
qualcommev.jpg
Pristup zasnovan na softveru znači da proizvođač može dodati funkcije, poboljšati sisteme i dodati vrednost automobilima izvan mesta prodaje. Kamal je podvukao da bi to moglo da znači da bi se rezidualna vrednost automobila mogla održati duže, jer postoji više slobode da se automobili ažuriraju.Ovo je nešto što smo videli kod Tesle, gde softver igra ogromnu ulogu u korisničkom iskustvu, a takođe je pokretačka snaga korišćenja ekrana umesto dugmadi za sve: možete daljinski ažurirati korisnički interfejs i promeniti iskustvo ili dodati usluge, što nije moguće tamo gde sve ima definisano hardversko dugme.Qualcomm kaže da već postoji niz porudžbina koji premašuje vrednost od 13 milijardi dolara, tako da možete očekivati da ćete o Qualcommovom angažmanu u EV automobilskoj industriji, od sada slušati prilično često, javlja Pocket-Lint.
 
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi