Kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta po imenu Current
Analysis, objavila je da Pentium M procesori tek sada, 18 meseci nakon predstavljanja,
počinju da se bolje prodaju u Sjedinjenim Državama. Laptopi zasnovani na Pentium
M čipovima su činili 23 % od prodaje svih prenosnih računara u SAD u oktobru,
dok američkim tržištem još uvek dominiraju desktop replacement mašine sa procesorima
iz Mobile Pentium 4 linije. Smatra se da je za skok tražnje računara sa Pentium
M čipovima odgovorno sniženje cena ovih CPU-a koje se osetilo na cenama celih
konfiguracija.
Pentium M je predstavljen u martu prošle godine i predstavlja Intelov prvi procesor
namenjen specijalno za korišćenje u laptop računarima. Ovaj procesor je zasnovan
na staroj P6 arhitekturi i pruža izuzetne performanse s obzirom na malu potrošnju.
Intel je ovaj procesor upakovao u takozvani Centrino paket koji je dobio veoma
dobre kritike od strane stručnjaka, ali je veoma sporo prihvatan od potrošača.
Najveći razlog za to je činjenica da je Intel forsirao takozvanu "MHz filozofiju"
ne edukujući klijente da viši radni takt ne znači obavezno i bolje performanse,
kako ne bi ugrozio svoje pozicije u svetu desktop procesora. Drugi faktor koji
je uticao na slabu prodaju Pentium M računara u SAD je činjenica da se u toj
zemlji pretežno traže veliki notebook računari za rad sa multimedijom koji poseduju
velike ekrane, dok je tražnja za malim poslovnim prenosnim računarima i Evropi
i Aziji proporcionalno daleko veća. Intelov novi način označavanja procesora
kojim su Pentium M čipovi stavljeni u najvišu 7xx seriju je verovatno doprineo
njihovoj popularizaciji, ali zasigurno ne toliko kao pad cena koji je omogućio
da se lagani (ispod 2,7 kg) laptopi mogu kupiti za oko 1000 dolara, tako da
su se po ceni jako približili desktop replacement mašinama.
Izvor: IDG