Tehnološki giganti podnose pogrešne izveštaje o karbonskom otisku, kaže studija

Istraživanje objavljeno u časopisu Nature Communications otkrilo je nedoslednosti u načinu na koji kompanije deklarišu svoj karbonski otisak

 
Velike tehnološke kompanije kao što su SAP, IBM i Google nedovoljno prijavljuju svoje emisije gasova staklene bašte u vreme pojačanog nadzora nad ulogom korporacija u pokretanju klimatskih promena, navodi se u studiji objavljenoj u petak.
Kako Gadgets 360 izveštava, istraživanje objavljeno u časopisu Nature Communications otkrilo je nedoslednosti u načinu na koji kompanije deklarišu svoj karbonski otisak, što je mera koja se sve više smatra važnom za investitore.
Studija, koju su sproveli istraživači sa Tehničkog univerziteta u Minhenu, ispitala je takozvane emisije obima 3 koje čine veliki udeo korporativnih ugljeničnih otisaka, kao što su poslovna putovanja, putovanja zaposlenih i način na koji se koriste proizvodi kompanija.
Fokusirajući se na 56 kompanija u tehnološkoj industriji, otkrili su da u proseku one nisu otkrile oko polovine svojih štetnih emisija.
Kristijan Stol, jedan od autora izveštaja, rekao je da su neke kompanije – kao što je Google-ov matični Alfabet – utvrđeno da su bile dosledne u načinu na koji su izveštavale o svom ugljeničnom otisku, ali su isključile neke emisije koje je trebalo da se računaju.
 
Pogledajte još: Baterije sledeće generacije mogle bi da koriste materijal dobijen od drveća
Drugi, kao što je IBM, su prijavili svoj ugljenični otisak različito u zavisnosti od publike i isključili emisije koje je trebalo da budu uključene. Ni Google ni IBM nisu odmah odgovorili na zahteve za komentar. Autori su predložili načine na koje kompanije mogu poboljšati svoje izveštavanje o emisijama.
Laura Draucker, viši menadžer korporativnih emisija gasova staklene bašte u neprofitnoj firmi za poslovna istraživanja Ceres, rekla je da se slaže sa zaključkom lista Nature da treba poboljšati otkrivanje emisija u kompanijama.
„Međutim, ne možemo da čekamo savršene podatke“, rekla je Draucker, koja nije bila uključen u studiju. „Kompanije mogu da koriste procene i alate za skrining da identifikuju žarišta za klimatski rizik duž svog lanca vrednosti, i mogu da postave ciljeve i da preduzmu akcije sada kako bi ispunili te ciljeve – dok istovremeno rade na poboljšanju prikupljanja podataka i kvaliteta.”
Ceresovo sopstveno istraživanje pokazalo je da mnogim najvećim američkim kompanijama nedostaju ambiciozni klimatski ciljevi, dodala je ona.
 
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi