Ilon Mask nikako da dođe na zelenu granu, a poslednja u nizu nepovoljnih pravnih situacija u kojima se nalazi tiče se ovog puta kompanije Tesla. Kako navodi portal TheVerge, Sektor za motorna vozila (DMV) države Kalifornija tuži Teslu zbog iznošenja netačnih informacija vezanih za svoj program automatskog upravljanja vozilima.
Netačni podaci
Prema trenutno dostupnim informacijama, Sektor za motorna vozila države Kalifornija u Sjedinjenim Američkim Državama optužio je kompaniju Tesla kako je iznosila lažne informacije o performansama i sposobnostima svog autopilota i raznih funkcionalnosti vezanih za samostalno upravljanje vozilom bez akcija vozača. Za sada su podnesene dve tužbe.
DMV tvrdi kako su imena za autopilote kompanije Tesla, njihove funkcionalnosti, kao i jezik kojim kompanija opisuje njihove sposobnosti u potpunosti sročeni kako bi potencijalne mušterije i vozači ovih automobila pomislili kako ovakva vozila mogu da samostalno upravljaju. Dve sekcije iz opisa ovih funkcija kompanije Tesla koje DMV posebno ističe u svojoj tužbi su “sistem je dizajniran za sprovođenje kraćih i dužih putovanja bez ikakve radnje od strane vozača” i “sposobnost za snalaženje po uskim gradskim ulicama, komplikovanim petljama i autoputevima”.
Napredne sposobnosti
Tesla isporučuje autopilot uz sva svoja vozila, dok vozači moraju da plate dodatnih 12.000 dolara kako bi dobili pristup FSD (full self driving – potpuno autonomna vožnja) sistemu koji donosi automatsko parkiranje, automatsko menjanje traka u saobraćaju, pozivanje vozila sa parking mesta, kao i pristup beta programu koji sadrži sve funkcionalnosti koje kompanija Tesla u tom trenutku testira.
Međutim, ono što Tesla vozačima ne govori, makar ne na očigledan način, jeste da oni i dalje moraju da budu ne samo prisutni u vozilu, već i da obraćaju pažnju na sva dešavanja u saobraćaju prilikom kojih se izvode ove automatske radnje kako bi se sprečio potencijal za grešku koji očigledno postoji u ovim nesavršenim autonomnim sistemima.
Upravo tu i jeste problem ukoliko pitate DMV. Oni tvrde kako reklamiranje ovih funkcionalnosti predstavlja obmanjivanje vozača koji ista ta vozila kupuju upravo možda zbog njihovih autonomnih sposobnosti jer ova vozila nikako ne mogu da upravljaju kao što Tesla tvrdi, a to je autonomno, jer je prisustvo vozača u svakom trenutku obavezno.
Iako Tesla prilaže potpunu dokumentaciju uz svaki svoj automobil koja objašnjava tačno funkcionisanje svojih naprednih tehnologija, DMV tvrdi kako to i dalje nije dovoljno kako bi se skinula odgovornost sa ove kompanije za očigledne pokušaje lažnog reklamiranja. U ovom trenutku, Tesla ima 15 dana da odgovori na optužbe, a nakon isteka tog roka DMV planira da preduzme naredne korake.
Tesla automobili ipak nisu toliko dobri vozači kao što reklame kažu
Po svemu sudeći, Tesla se suočava se tužbama zbog lažnog promovisanja svoje tehnologije.