Tesla je objavila svoje kvartalne rezultate i potvrdila ono što su analitičari već naslućivali – prvi kvartal 2025. bio je najgori po broju isporučenih vozila u više od dve godine, a neto dobit kompanije pala je za 71% u odnosu na isti period prethodne godine.
Tesla je u prvom kvartalu ostvarila $409 miliona neto dobiti na prihode od $19,3 milijarde, pri čemu je isporučeno oko 337.000 električnih vozila. Međutim, čak i ta skromna dobit ne bi postojala bez $595 miliona prihoda od prodaje emisijskih kredita – bez njih, Tesla bi zabeležila gubitak, piše TechCrunch.
Berza reagovala pozitivno uprkos brojkama
Iako su brojke bile razočaravajuće, Tesla akcije su porasle u trgovanju nakon zatvaranja berze. Investitori su reagovali pozitivno na Muskovu najavu da će smanjiti svoj angažman u Odseku za efikasnost vlade (DOGE) kako bi se ponovo više posvetio Tesli. Musk nije najavio potpuno povlačenje iz političkih angažmana, ali je istakao da će prioritet dati Tesli tokom druge predsedničke administracije Donalda Trampa.
Takođe je potvrdio da će proizvodnja jeftinijeg EV modela početi u junu, što je dodatno pobudilo interesovanje investitora, iako je Reuters nedavno izvestio da je projekat odložen za nekoliko meseci.
Tesla, roboti, carine i problemi sa brendom
Tesla se trenutno nalazi na prekretnici. Kompanijin postojeći EV portfolio stari, iako su svi modeli prošli kozmetičke osveženja. Cybertruck, i pored velike pompe, nije uspeo da postigne očekivani uspeh. Muskov politički angažman i radikalna retorika dodatno su narušili imidž brenda, naročito u liberalnijim sredinama.
Istovremeno, Tesla sve više pažnje usmerava ka robotaksi projektu i humanoidnom robotu Optimus, iako oba projekta za sada deluju daleko od komercijalnog uspeha. Musk je najavio lansiranje pilot robotaksi usluge u Austinu već u junu, ali je ostao neodređen po pitanju konkretnih tehničkih i regulatornih detalja.
Prema internim analizama koje je objavio The Information, čak i u slučaju uspeha, Tesla bi dugo beležila gubitke u robotaksi sektoru.
Tesla je upozorila investitore da bi trgovinski rat i nova carinska politika predsednika Trampa mogli dodatno da utiču na potražnju. Prema izveštaju, energetski sektor kompanije bi bio pogođen više od automobilske proizvodnje, s obzirom na to da većina tarifa cilja Kinu – ključnog partnera u lancu snabdevanja.
Ovo nije prvi loš kvartal za Teslu. U istom periodu prošle godine, profit je već pao za 55%, dok je u drugom kvartalu 2024. profit bio manji za 45% u poređenju sa 2023. Pad je delimično bio rezultat agresivne strategije sniženja cena EV modela, kao i $622 miliona troškova restrukturiranja.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji