Kompanija za istraživanje tržišta, TrendForce je obajvila stanje smartfon tržišta nakon drugog tromesečja 2016. godine. Prema izveštaju, Huawei je vodeći proizvođač na kineskom tržištu (ujedno i najvećem svetskom tržištu) sa udelom od skoro 21%.
Kompanije Oppo i Vivo se nalaze na drugom i trećem mestu sa 12.7% i 10.6% udela, dok se Lenovo i Xiaomi nalaze na četvrtom i petom mestu sa 10% tržišnog udela.
TrendForce-ov analitičar Avril Vu navodi da je zajednički obim proizvodnje kineskih brendova za drugo tromesečje dostigao 139 miliona uređaja, što je porast od 13.8% u odnosu na prethodni kvartal. Ovo je drugo uzastopno tromesečje kako kineski brendovi zbirno ostvaruju veći obim proizvodnje nego dva vodeća proizvođača, Samsung i Apple zajedno. Očekuje se da će ovaj obim kineskih brendova biti iznad svetskog proseka u trećem tromesečju.
Na svetskom nivou, Samsung zauzima skoro četvrtinu svetskog tržišta, dok se Apple nalazi odmah ispod njega, sa 15.1% udela. Samsung je isporučio 77 miliona uređaja, dok je Apple isporučio oko 48 miliona primeraka: međutim, u odnosu na prošlo tromesečje, Samsung-ov udeo je opao, dok se Apple-ov udeo povećao.
Huawei, Oppo i LG se nalaze na trećem, četvrtom i petom mestu svetskog tržišta sa udelima od 9.2%, 5.6% i 5.4%.
Izvor: GSM Arena
TrendForce: Samsung na vrhu smartfon tržišta, Huawei dominira kineskim tržištem
Kompanija za istraživanje tržišta, TrendForce je obajvila stanje smartfon tržišta posle drugog tromesečja 2016. godine