Kompanija po imenu DisplaySearch iz Ostina u Teksasu je iznela
rezultate istraživanja tržišta po kojim je prodaja LCD monitora u svetu u trećem
kvartalu ove godine po prvi put pretekla prodaju CRT modela. Glavni razlog za
to je veliki pad cena LCD monitora za koji se očekuje da će se nastaviti i u
narednom periodu. U trećem kvartalu 2004. godine je prodato 16,9 miliona LCD
monitora, što je povećanje od 31 % u odnosu na isti period prošle godine i 12
% u odnosu na drugi kvartal. Prodaja bi u poslednjem kvartalu godine trebalo
da dostigne 19,9 miliona primeraka, što će iznositi 54 % od ukupne prodaje računarskih
monitora u svetu.
U trećem kvartalu su pojeftinili LCD monitori svih veličina, a njihova prosečna
cena je sa 465 dolara pala na 440 dolara. U ovom periodu je najveća tražnja
bila za 17-inčnim modelima (50 %), dok su 15-inčni modeli bili zastupljeni u
ukupnoj prodaji sa 33,5 %. Istovremeno raste i tražnja za wide-screen modelima
kakve u ovom trenutku najviše nude Apple i Dell. Najveći prodavać LCD monitora
je Dell čija se zastupljenost na ovom tržištu procenjuje na 17,6 %, a za njim
sledi Samsung sa 10,3 %.
Japanski proizvođači LCD displeja, najskuplje komponente ovakvih monitora, nadaju
se da će pad njihovih cena biti zaustavljen negde u martu, nakon čega će se
tržište stabilizovati. Tajvanski proizvođači, za razliku od japanskih i korejskih,
ne uspevaju da se udruže, tako da je pitanje hoće li uspeti da ostanu konkurentni.
Izvor: EE Times