Mrežni uređaj za skladištenje podataka (NAS) su vaša lična alternativa čuvanja podataka u oblaku, i NAS, za razliku od nekog računara u nekom serveru, negde daleko, živi u vašem domu. Međutim, svi NAS uređaji ne mogu da rade ukoliko nemaju vezu sa internetom i ne mogu da se povežu na svoje servise za ažuriranje i autentifikaciju naloga. Za mnoge korisnike Western Digital My Cloud uređaja, prošli vikend se pretvorio u veliku neprijatnost, pošto uopšte nisu mogli da koriste svoj NAS otkako je WD pretrpeo hakerski napad.
Western Digital je potvrdio da je pretrpeo sajber napad 26. marta, kada su maliciozni napadači imali pristup njihovim sistemima. Iako trenutno ne znamo koliki je obim ovog napada, ovaj hakerski incident primorao je WD da u nedelju potpuno isključi svoje sisteme i usluge, piše TechCrunch.
Na ovaj način WD je kreirao prekid, koji je ozbiljno uticao na mnoge korisnike My Cloud NAS uređaja, jer su odjednom postali potpuno odsečeni od svog ličnog NAS-a i svih podataka koji se na njemu nalaze. Mnogi korisnici su izrazili svoju zabrinutost na Twitter mreži, tražeći od kompanije da smisli jasan vremenski okvir za obnavljanje svojih usluga.
Prema stranici na kojoj se može proveriti status Western Digital servisa, jasno se vidi da su sve usluge isključene, uključujući i autentifikaciju naloga, cloud i e-mail servise. Stranica ne daje mnogo detalja o prirodi najnovijeg incidenta, niti postoje ažuriranja mlađa od 3 aprila.
Poslednje informacije obaveštavaju korisnike da postoji problem u pružanju usluga, tako da korisnici ne mogu da koriste My Cloud, My Cloud Home, My Cloud Home Duo, My Cloud OS 5, SanDisk ibi, SanDisk Ixpand Wireless Charger servise, kao i da ekipa radi na otklanjanju problema, uz izvinjenje zbog svega što se desilo.
Pretpostavlja se da je Western Digital isključio svoje servere kako napadači ne bi mogli da naprave više štete i kako bi zaštitili svoje podatke i sisteme korisnika, ukoliko im hakeri već nisu pristupili. Problem sa ovakvim pristupom je što se ukidanjem svih WD servisa potpuno onemogućava pristup podacima, a to može da bude veliki problem za sve koji na WD NAS-u imaju bitne poslovne podatke ili nešto čemu hitno moraju da pristupe.
Ovo nije prvi put da je WD NAS pogođen sajber napadom. Pre nekoliko godina, mnogi korisnici WD Mi Book Live otkrili su da je njihov NAS daljinski resetovan, i da su svi podaci na njima izbrisani. Dobra mera u takvom slučaju bi bila da podesite svoj NAS da radi samo na lokalnoj mreži, pod uslovom da vaš tok posla to dozvoljava.
Servisi su prestali da rade u nedelju predveče.
Kada je počeo Covid-19 i lokdaun disk nam je koristio za rad od kuće...
U petak predveče je stigao email sa uputstvom kako WD NAS koji je korišćen preko My Cloud servisa koristiti kao lokalni disk.
Obzirom da je bio vikend i da mi se nije dolazilo do firme, a na njemu je uglavnom bekap, danas sam to uzeo da uradim.
I konačno sam dobio pristup podacima.
update
od danas je dostupan na netu