Chrisom Bergey, viši potpredsednik i generalni menadžer Arm Holdings-a, dao je konkretan uvid u trenutno stanje i budućnost igranja igara na Windows on ARM platformi. Iako je kompatibilnost softvera u početku često bila glavna prepreka, Bergey tvrdi da je to sada „uglavnom rešeno“.
Prema njegovim rečima, oko 93% vremena koje korisnici provedu u aplikacijama odvija se u originalno napisanim aplikacijama sa Arm optimizacijom, dok se ostatak pokreće uz pomoć emulatora (poput Microsoft-ovog Prism-a) koji nudi dobre performanse. Ipak, ova brojka ne znači da 93% aplikacija postoji u Arm verziji. Korisnici jednostavno većinu vremena provode u malom broju najčešće korišćenih aplikacija koje su već optimizovane.
Što se tiče gejminga, situacija je kompleksnija. Glavni izazov i dalje leži u anti-cheat mehanizmima, koji traže određene sistemske registre prisutne samo na x86 arhitekturi, a koji ne postoje na Arm-u. Zbog toga neke igre odbijaju da se pokrenu, bez obzira na to što bi performanse bile zadovoljavajuće. Arm kaže da se zajedno sa Microsoft-om i partnerima radi na rešavanju tih problema.

Međutim, ključ budućnosti leži u samim softverskim kućama koje prave igre. Bergey veruje da će s vremenom postati sve važniji zahtev da igre budu „arhitekturalno neutralne“, odnosno da jednako podržavaju i x86 i Arm platforme. Upoređuje to sa podrškom za različite grafičke kartice (AMD vs. Nvidia), što već predstavlja dodatni napor za developere, ali je industrijski standard.
Istina je okrutna za Arm u ovom trenutku. Tržišni udeo Windows on Arm platforme je na nivou procenta, pa softverske kuće nemaju apsolutno nikakav interes da ulažu dodatni rad u Arm optimizaciju.
Zaključak je da je osnovna softverska kompatibilnost već rešena za prosečne korisnike, ali igre na Windows Arm platformi još ne nude očekivano iskustvo i napredak sada zavisi isključivo od volje i podrške developera da kreiraju originalne Arm verzije svojih naslova. Samo vreme će pokazati da li će Windows na Arm arhitekturi zaista postati relevantna opcija za gejming na PC-ju, piše PC Gamer.
Dodajemo da je dug put pred Arm-om kada je u pitanju gejming. Setite se samo koliko su proizvođači hardvera ulagali i dalje ulažu u razvoj i optimizaciju igara često sponzorišući proizvođače i trošeći značajna sredstva u razvoj gejminga. Očekivanje da će to same programerske kuće učiniti, deluje pomalo naivno od firme veličine i renomea jednog Arm-a ili se očekuje da to učini Qualcomm 😊
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji