Arm procesori i Windows gejming je problem koji je većinom rešen, sada gejming industrija drži ključeve uspeha

Igre na Windows Arm platformi i dalje zavise od programerskih kuća, Arm priznaje da je put do potpune podrške dug i trnovit

Arm procesori i Windows gejming je problem koji je većinom rešen, sada gejming industrija drži ključeve uspeha

Chrisom Bergey, viši potpredsednik i generalni menadžer Arm Holdings-a, dao je konkretan uvid u trenutno stanje i budućnost igranja igara na Windows on ARM platformi. Iako je kompatibilnost softvera u početku često bila glavna prepreka, Bergey tvrdi da je to sada „uglavnom rešeno“.

Prema njegovim rečima, oko 93% vremena koje korisnici provedu u aplikacijama odvija se u originalno napisanim aplikacijama sa Arm optimizacijom, dok se ostatak pokreće uz pomoć emulatora (poput Microsoft-ovog Prism-a) koji nudi dobre performanse. Ipak, ova brojka ne znači da 93% aplikacija postoji u Arm verziji. Korisnici jednostavno većinu vremena provode u malom broju najčešće korišćenih aplikacija koje su već optimizovane.

Što se tiče gejminga, situacija je kompleksnija. Glavni izazov i dalje leži u anti-cheat mehanizmima, koji traže određene sistemske registre prisutne samo na x86 arhitekturi, a koji ne postoje na Arm-u. Zbog toga neke igre odbijaju da se pokrenu, bez obzira na to što bi performanse bile zadovoljavajuće. Arm kaže da se zajedno sa Microsoft-om i partnerima radi na rešavanju tih problema.

Međutim, ključ budućnosti leži u samim softverskim kućama koje prave igre. Bergey veruje da će s vremenom postati sve važniji zahtev da igre budu „arhitekturalno neutralne“, odnosno da jednako podržavaju i x86 i Arm platforme. Upoređuje to sa podrškom za različite grafičke kartice (AMD vs. Nvidia), što već predstavlja dodatni napor za developere, ali je industrijski standard.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Istina je okrutna za Arm u ovom trenutku. Tržišni udeo Windows on Arm platforme je na nivou procenta, pa softverske kuće nemaju apsolutno nikakav interes da ulažu dodatni rad u Arm optimizaciju.

Zaključak je da je osnovna softverska kompatibilnost već rešena za prosečne korisnike, ali igre na Windows Arm platformi još ne nude očekivano iskustvo i napredak sada zavisi isključivo od volje i podrške developera da kreiraju originalne Arm verzije svojih naslova. Samo vreme će pokazati da li će Windows na Arm arhitekturi zaista postati relevantna opcija za gejming na PC-ju, piše PC Gamer.

Dodajemo da je dug put pred Arm-om kada je u pitanju gejming. Setite se samo koliko su proizvođači hardvera ulagali i dalje ulažu u razvoj i optimizaciju igara često sponzorišući proizvođače i trošeći značajna sredstva u razvoj gejminga. Očekivanje da će to same programerske kuće učiniti, deluje pomalo naivno od firme veličine i renomea jednog Arm-a ili se očekuje da to učini Qualcomm 😊

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.