Milan Jović
Ono što ovu igru izdvaja su vrlo dinamične misije i konstantna, brza i napeta akcija u kojoj sa ortacima morate da se branite od talasa sve brojnijih, agresivnijih i opakijih pandura. Pritom, morate voditi računa o zadacima koji se dinamično smenjuju, pa ćete konstantno biti u trci sa vremenom. Tako prva misija podrazumeva pljačku banke gde morate da pronađete direktora, vežete ga i uzmete mu ključ od prostorije u kojoj je kanta sa zapaljivom supstancom kojom treba da progorite rupu u podu koja vodi u trezor. Da bi stigli iznad iznad trezora, moraćete povremeno da restartujete pregrejanu bušilicu koja obija metalna vrata, što ume da potraje. Takođe, poželjno je da usput uništite sigurnosne kamere kako bi vas policija teže locirala. Druga misija se odvija na ulicama grada i neodoljivo podseća na akcione scene iz čuvenog Heat filma. U njoj morate da kidnapujete taoca koji se zaključao i prevrnutom kombiju, a zatim ga i sprovedete ulicama prepunih ljudi i plavaca. Tu si još i misije sa krađom dijamanata, a u jednoj ćete čak helikopterom izvlačiti čitav trezor pun novca i to kroz krov stambene zgrade koji ste prethodno digli u vazduh.
Za to vreme, snage reda i mira će upadati kroz vrata i prozore u sve većem broju, dok vas snajperisti gađaju kroz prozore sa krovova obližnjih zgrada. Obični prašinari nisu veliki izazov, ali specijalne jedinice, poput buldožera (izdržljiv momak u anti bombaškom odelu), pandur sa velikim štitom i omamljivač (momak u teškom oklopu koji će vas električnim šokom onesposobiti 10-ak sekundi) su prilično opaki i otporni momci koji će neustrašivo srljati na vas, a koji zahtevaju timski rad kako bi ih razrešili dužnosti. Ovi neprijatelji dođu kao ekvivalent inficiranim iz L4D igara (Charger, Witch,…). Neprijatelj se pojavljuje u talasima (da ne kažemo hordama), a interesantno je to što će vas saborci u nekim misijama obaveštavati za koliko sekundi se očekuje sledeći upad (praćenjem policijske frekvencije), kako bi na vreme isplanirali sledeći korak. Mali problem sa napucavanjem, odnosno oružjem je to što ne postoji osećaj težine i vizuelno izražen trzaj, što sa druge strane ne znači da će svaki hitac završiti onde gde očekujete. PAYDAY The Heist je prilično teška igra i na normalnom nivou težine. AI neprijateljan je na trenutke katastrofalan, ali to nadoknađuje brojem i izuzetnom preciznošću, pa je pucanje iz zaklona i pretrčavanje od jednog do drugog jedini način da se spasite smrtonosne kiše olova. Zato predlažemo da kroz misije prvo projurite u režimu za jednog igrača, sa kolegama botovima, kako bi se upoznali brojnim zadacima koje će igra baciti na vas i u kooperativnom modu.
PAYDAY je prava timska igra koja nemilosrdno kažnjava svake ispade i odvajanje od družine. Dovoljno je da sami istrčite pred par pandura i vrlo brzo ćete završiti na zemlji čekajući da vas drugi igrači podignu na noge, čime rizikujete i njihove živote, odnosno uspeh misije. Health sistem je miks regeneracije zdravlja i previjanja rana zavojima iz torbi koje postavljate vi ili neki od vaših saboraca. Kako se skala zdravlja smanjuje, potrebno je srazmerno manje olova da vas dokrajče. Municije nikada nećete imati dovoljno pa su precizni i kratki rafali jedini način da pljačku izgurate do kraja (baš kao i pravovremeno postavljanje torbi sa municijom), jer pali neprijatelji ostavljaju samo šačicu municije za sobom. Detalj koji neverovatno doprinosi atmosferi je mogućnost trampe zarobljenih taoca za uhapšenog saborca (što funkcioniše baš kao u SWAT igrama), a koje morate držati na oku i dalje od policije kako ih ne bi oslobodili. U suprotnom, ostaćete bez robe za trampu.
Igranjem, bilo u režimu za jednog ili više igrača, igra vas nagrađuje reputacijom (Reputation) na kriminalnoj lestvici. U pitanju je automatsko napredovanje na koje možete da utičete isključivo svojim delima. Ako ste dobar strelac, igra će otključati novo, bolje primarno ili sekundarno oružje. Pokazali ste se kao efikasni u snabdevanju tima municijom ili paketima prve pomoći – napredovaćete na tom polju. Pkazali ste se kao dobar pregovarač, dobićete ekstra par plastičnih traka (lisica) za vezivanje taoca. Šteta je što ovaj sistem napredovanja nije bolje prezentovan igraču, pa nikada neznate šta donosi sledeći Reputation nivo. Ono što je dobro i što će mnoge držati uz igru duže vreme je to da možete napredovati do 145. nivoa i usput otključati neki prilično opak hardver i opremu.
Grafika u igri je prosečna i definitivno vas neće oboriti s nogu, što i ne treba da očekujete od jednog budžetskog naslova. Jedinu zamerku bi uputili jezivo-komičnim animacijama pljačkaša koje su morale biti bolje. Zvuk u igri je dobrim delom sasvim solidan, a na momente i više od toga. Ono malo glasovne glume je uglavnom na prolaznom nivou (na momente i odlična, ali i katastrofalna), a pljačkaši će na sav glas vikati i dozivati u pomoć kada se akcija rasplamsa. Tenziju na fenomnenalan način upotpunjuje, odnosno podiže odlična muzika koja se dinamično menja sa dešavanjima na ekranu.
Baš kao i Left 4 Dead, PAYDAY je jedna od onih igara koja će vam pružiti verovatno veću količinu zabave nego mnoge igre koje se prodaju po više nego duploj ceni. Iako joj još par meseci peglanja sitnica ne bi škodilo, PAYDAY je odlična igra, naročito što nas stavlja u ulogu pljačkaša banaka (sa stilom) koji su nekim čudom potpuno zapostavljeni u video igrama. Dobra vest je da Overkill Software pažljivo sluša i usvaja primedbe igrača, pa su svi veći propust ispravljeni samo par dana od izlaska igre. Zato, ako ste ljubitelj L4D formule i gorepomenutog scenarija, PAYDAY će vas verovatno oduševiti, pa nema razloga da je ne nabavite već danas po ceni od 19.99 evra ili, još bolje, dogovorite kupovinu sa još tri prijatelja kada će vas karta za ulazak u svet rizočnog, ali isplativog kriminala koštati samo 14.99 evra.
Ocena: 82
Kvaliteti: – Dobro osmišljene, raznolike, konstantno napete i dinamične misije (pljačke) – Interesantni pljačkaši (I same pljačke) koji podsećaju na one iz poznatih filmova (prezentacija) – Odličan balans i gomila oružja i opreme koju možete otključati – Fenomenalan i zarazan multiplayer (co-op) u prerađenom Left 4 Dead stilu – Činjenica da gotovo i da nema igara koje nas stavljaju iza maske pljačkaša
Nedostaci: – Samo 6 misija – Loše animacije i na momente katastrofalna glasovna gluma – Nedostatak nekih matchmaking i opcija za podešavanje grafike
Sajt / Steam Platforma: PC / PS3 Minimalni hardverski zahtevi (PC verzija): OS: Windows XP / Vista / 7 CPU: Intel Pentium 4 na 3 GHz / AMD Athlon 3400+ GPU: NVIDIA GeForce 7800GTX / ATI Radeon X1900 RAM: 1 GB HDD: 4 GB prostora
Preporučeni hardverski zahtevi (PC verzija): OS: Windows XP / Vista / 7 CPU: Intel Core 2 Duo / AMD Athlon X2 Video karta: NVIDIA GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4850 RAM: 2 GB HDD: 4 GB prostora Igrano na: OS: Windows 7 x64 CPU: Intel Core i5 2500k na 4.2 GHz Video karta: NVIDIA GeForce GTX 460 1GB RAM: 4 GB DDR3 Konekcija: Cable, 6 Mbit / 384 Kbit
Opis igre: PAYDAY The Heist
Pravo je čuda da mega popularna Left 4 Dead co-op formula nije masovno kopirana, barem ne uspešno. Međutim, to se promenilo sa igrom PAYDAY The Heist, koju je najlakše opisati kao Left 4 Dead sa kriminalcima i pandurima umesto krvoločnih zombija. Ova online kooperativna igra nas stavlja u cipele uglađenih kriminalaca sa interesantnim, “patriotskim“ maskama, koji će u zavisnosti od odabrane misije imatu zadatke kao što su pljačka banke, krađa čitavog trezora, zlatnih poluga, dijamanata ili oslobađanje osuđenika iz blindiranog policijskog konvoja. Koncept misija i akcija neodoljivo podsećaju na one iz filmova kao što su Heat i The Town, što nam se izuzetno dopalo