Opis igre: The Walking Dead - Long Road Ahead

Prethodne dve The Walking Dead igre su nam zadele velike glavobolje, a to je uradila i treća pod imenom Long Road Ahead, baš kao što će i preostale dve. Teško je pisati o igri u kojoj glavni likovi ginu, lude i psihički pucaju, a pritom ne otkriti previše detalja o ovoj nepraštajućoj point & click avanturi, u kojoj se svaka donešena odluka čini pogrešnom. Ni Long Road Ahead vas neće ni malo štedeti po ovom pitanju, naprotiv.

Milan Jović
Kao i druga i ova počinje rekapitulacijom izbora koje ste napravili u prethodnim, pod uslovom da igre niste obrisali sa hard diska. Ovo dođe kao vrlo korisna, pa i neophodna stvar, naročito kada se uzme u obzir da smo prethodne epizode igrali pre više meseci i da smo mnogo toga zaboravili. Jednostvano, ovaj vid podsećanja igrača je neophodan da bi znali ko je i kako stigao živ do treće epizode, koga ste do početka ove “zgotivili“ i koga ćete spasiti kada iskoče hodajući mrtvaci. Pritom, ovaj “Previously on“ intro ostavllja utisak da učestvujemo u pravoj interaktivnoj TV seriji.  
 
Priča u Long Road Ahead vuče konce još iz prve epizode, s tim da se skoro svaka donešena odluka i svaki napravljen izbor imaju drugačiji efekat u zavisnosti od podužeg niza prethodnih. Ovo znači da se struktura priče i odnosa između likova grana u bezbroj pravaca, zbog čega su male šanse da su dva igrača napravili iste poteze, a time i videli iste scene, spasili iste likove i izgradili identične odnose sa njima. Zato će igrači imati malo ili mnogo drugačije iskustvo igrajući istu epizodu.  
 
I ovog puta igrač je u ulozi Lija, koji je tu da pronađe rešenje, uteši tužne, obuzda prestravljene i uradi ono što drugi ne žele ili nisu u stanju, pritom znajući da će ga neko zbog toga verovatno prezirati. I pored svega on ostaje najpribraniji i najrazumniji. Ove osobine lidera ga na neki način čine neimenovanim vođom grupe, čije članove pokušava da održi u životu i pomiri, kako bi pre svega sačuvao svoju glavu i život male Klementajn koja u njemu vidi roditeljsku figuru i zaštitnika, bez obzira na sve strašne stvari koje je bio primoran da uradi.  
 
Long Road Ahead se odmotava na tri karakteristične lokacije – na parkingu motela iz druge epizode, u kamp prikolici i nekoliko u i oko teretnog voza. Svaka igraču sprema neka upečatljiva i mučna iznenađenja. Ovo su momenti koji igrača hvataju na prepad i izazivaju naboj negativnih emocija, a zatim ostavljaju u šoku sa brojnim pitanjima u glavi. Pitanjima za koja ne postoje odgovori koji bi vam udovoljilo, baš kao u prethodnim igrama, s tima da su sada posledice i žrtve još dramatičnije. Žrtve su još teže kada se uzmu u obzir razlozi njihovog stradanja, koji su često kulminacija stresa, tuge i beznađa koji proždiru likove još od prve epizode.  
Još od prve epizode igra veliku pažnju posvećuje Liju, Klementajn i njihovom odnosu, a ni ova nije izuzetak. U prethodnim epizodama smo se trudili da joj udovoljimo i obezbedimo joj koliko-toliko normalan život u uslovima u kojima je tako nešto jednostavno nemoguće. Pokušavali smo da od nje sakrijemo stvari koje jedna devojčica nikada ne bi smela da vidi, iako to često nije bilo u našoj moći.  
 
U trećoj epizodi Klementajn je taman dovoljno zrelija koliko okolnosti to diktiraju. Voljna je da uči da puca iz pištolja, za slučaj da bude prinuđena da ga upotrebi, pa čak i da se odrekne svoje bujne kovrdžave kose radi sopstvene bezbednosti. Na igraču je da odluči da li će od devojčice zahtevati sve ovo. Verujemo da su ove, na izgled ne tako važne odluke, mogu imati značajne posledice na poslednje dve epozeda, pa možda i sudbinu nekih likova. Dopalo nam se i to što je u jednoj deonici Kaća (kako Li voli da je zove) pomaže našem momku u rešavanju problema, što je nešto što bi smo voleli češće da viđamo u narednim epizodama.  
 
Po pitanju mehanike, čini se da je ova epizoda malo nazadovala. Za razliku od prethodnih, Long Road Ahead se više fokusira na pronalaženje određenih predmeta nego na rešavanje zagonetki. Doduše, sve što igra od igrača traži ima smisla, ali jednostavno nije interesantno i izazovno kao u prethodnim epizodama. Tražićete tragove koji vode do skrivenih zaliha medikamenata, alatku kojom treba otkačiti vagon koji je iskočio iz šina, a zatim i način da pokrenete motor lokomotive (što se svodi na pritiskanje dugmića i okretanje prekidača na osnovu jednostavne skice). Jednom kada završite ono što igra od vas traži, otključava se sledeće poglavlje na nekoj drugoj lokaciji. Ipak, ono gde igra prosto briljira su odluke i izbori koje ste napravili, a ne rešavanje zagonetki, odnosno sam gejmplej. Tempo naizmeničnog smenjivanja dramatičnih momenata i rešavanje problema je odlično odmeren, što važi i za prethodne dve epizode.  
 
Long Road Ahead je više eskalacija dešavanja iz prethodnih igara i neka vrsta otpusnog ventila (kako za priču, tako i likove), a manje epizoda koja će se u velikoj meri odraziti na poslednje dve. Prosto je neverovatno kako je Telltalle Games uspeo da udahne život i emocije licima protagonista, a glumci koji im pozajmljuju glasove duh i ličnost. Jednostavno, igra je prava TV serija koja igraču dozvoljava da aktivno menja scenario onako kako on to želi u datom trenutku. Ipak, igra ga isto tako uskraćuje za uvid u posledice do kojih će ga te odluke dovesti u narednim epizodama. Ono što znamo je da će The Walking Dead nastaviti sa mentalnom torturom, a mi ćemo u njoj mazohistički uživati.
Ocena: 80
Kvaliteti: – I dalje sjajna priča, likovi, dijalozi i glasovna gluma – Šokantna kulminacija događaja koji vuku korene iz prethodnih epizoda – Izuzetno napeti susreti sa zombijima (ono malo akcionih momenata)
Nedostaci: – Površna mehanika delimično uslovljena prirodom problema koje treba rešiti – I dalje problemi sa uglovima kamere i nevidljivim zidovima (prilično ograničeno kretanje)
Sajt / Steam Platforma: PC, PS3, X360
Minimalni hardverski zahtevi (PC verzija): OS: Windows XP CPU: Intel Pentium 4 @ 2.0 GHz ili AMD ekvivalent GPU: NVIDIA GeForce / ATI Radeon sa 512MB RAM: 3 GB HDD: 2 GB prostora
Preporučeni hardverski zahtevi (PC verzija): OS: Windows XP / Vista / 7 CPU: Intel Core 2 Duo @ 2.0 GHz / AMD ekvivalent Video karta: NVIDIA GeForce / ATI Radeon sa 1GB RAM: 3 GB HDD: 2 GB prostora
Igrano na: OS: Windows 7 x64 CPU: Intel Core i5 2500k na 4.2 GHz Video karta: NVIDIA GeForce GTX 460 1GB (OC) RAM: 8 GB DDR3 Konekcija: Cable, 10 Mbit / 1 Mbit

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi