Opis igre: Vessel

Vessel je puzzle platforma i prvenac Strange Loop Games tima, koji je prošlog meseca, nakon pune tri godine konačno završio rad na igri. Tri godine rada na ovako “maloj“ igri možda zvuči kao priemr protraćenog vremena. Međutim, nakon par sati provedenih u istoj, možemo samo da konstatujemo da se čekanje isplatilo, a nadamo se da će se isplatiti i njenim tvorcima, jer su sa ovim naslovom to definitivno zaslužili. Sudeći po sveprisutnim vizuelnim steampunk elementima, priča igre je verovatno smeštena u alternativnoj verziji XIX veka (mada to nigde nije naglašeno)

Milan Jović Igrač je u ulozi mladog pronalazača koji je došao do neverovatnog otkrića koje je promenilo svet i industriju. Proizvod njegovog istraživanja i rada su Flurosi – simpatični jednooki “roboti” sastavljeni isključivo od tečnosti. Pokazalo se da su ove tehnološki napredne, ali intelektualno primitivne tvorevine idealna i jeftina radna  snaga koja je brzo zamenila ljude na teškim industrijskim poslovima, zbog čega je proslavila njegovog tvorca. Međutim, Flurosi su se oteli kontroli, podivljali i rastrčali se po postrojenjima punih podivljale mehanizacije i parnih mašina koje treba vratiti u funkciju. Sve ovo saznaćete preko slika na zidu u prva dva minuta provedenih u igri. Ono što vas na dalje čeka je isključivo rešavanje zagonetki bez skoro trunke naracije, razvoja priče, emocija Ili humora. Na svu sreću, ispostavilo se da sve ovo nije ni potrebno, što opet ne znači da nismo želeli da vidimo barem neke od pomenutih elemenata.  

Manipulacija tečnošću, preusmeravanje parnih i vodovodnih cevi, skakanje i pentranje možda zvuče kao tipičan vodoinstalaterski posao koji ne deluje kao inspirativna ideja za jednu video igru. Međutim, kada to spojite sa inteligentnim zagonetkama, fantastičnom fizikom tečnog agregatnog stanja i Flurosima, dobićete sve potrebne elemente za jednu zabavnu i nesvakidašnju formulu. Strange Loop Games je uspeo da napravi jednu od najboljih simulacija tečnosti, gde svaka prolivena kap realistično reaguje u dodiru sa svetom i našim pronalazačem. Voda se sliva, preliva, pada, prska i isparava baš onako kako očekujete. Sve njene osobine treba pametno iskoristiti za rešavanje brojnih zagonetki  na četiri vizuelno raznolika nivoa – fabrika, pećina, rudnik i voćnjak.  

Flurose stvarate bacanjem nekoliko različitih vrsta semena u blizini tečnosti, koju će seme privući poput magneta i od nje formirati stvora koji će odmah krenuti da radi ono za šta je “isprogramiran”. Tako će jedni odmah prionuti na posao za koji su prvobitno i stvoreni – aktiviranje dugmadi (nagaznih panela) koja pokreću različite mehanizme ili otvaraju prolaze u fabrici na primer. Druga vrsta semena stvara Flurose koji samo kidišu na vas, što postaje nezgodno sa onim sastavljenim od vrele lave koja vas brzo može spržiti ukoliko ih mlazom vode iz svog vodenog pištolja (sa mlaznicama koje je moguće menjati po potrebi) ne pretvorite u paru.  

Para je ključ rešavanja mnogih zagonetki, jer predstavlja jedini pogon masivnih parnih mašina i čitavih postrojenja.  Tako smo često bili prinuđeni da da ova veštačka stvorenja mamimo ispod usisnika, da bi ga zatim pretvorili u paru i usisali u rezervoar mašine. Ipak, ovo neretko nije ni malo lako. Neki Flurosi se boje svetlosti, drugi mraka dok one neprijateljski nastrojene treba odvući do određenog mesta ili ih primorati da se kreću određenom rutom kako bi aktivirali neki mehanizam.

Same zagonetke i smicalice su vrlo inteligentne i zanimljive i kako napredujete zahtevaju da dobro razmatrate sve brojnije alternative i mogućnosti koje ste vremenom naučili. Verujemo da će se Vessel naročito dopasti okorelim ljubiteljima puzzle (platformskog) žanra. Ono što igra radi fantastično je način na koji igrača postepeno unosi nove načine za interakciju sa tečnošću i predstavlja nove Flurose sa nekim novim osobinama. Igra uz jednostavne smernice igraču prepušta da sam otkriva nove mogućnosti za rešavanju zagonetki, baš kao što je to uradio Valve sa Portal igrama.
 

Ipak, ovde se ujedno javlja i najveći problem. Naime, svaki od pomenuta četiri velika nivao podeljen je na devet deonica, odnosno zagonetki kojima možete pristupiti bez iakvog reda. Cilj je rešiti zagonetku i doći do mašine koju treba popraviti, kako bi malo po malo vratili ceo kompleks u operativni status. Međutim, problem je u tome što se može desiti (baš kao što se nama desilo) da ste preskočili deonicu na kojoj se nalazi uzorak novog semena, odnosno Flurosa koji je ključan za prelazak druge zagonetke na koju ste u očaju potrošili sat Ili više vremena, a pritom vas igra ni na koji način nije upozorila da ste naišli na nepremostivu prepreku. Upravo ova situacija kod nas umalo nije rezultovala brisanju igre sa hard diska.

Još jedan problem se ogleda u čudnoj i bagovitoj interakciji lika sa ručicama, prekidačima i statičnim predmetima, što nam je često zadavalo frustrirajuće probleme u kombinaciji sa ne tako sjajnim kontrolama . Tako nam se često dešavalo da lepo osmislimo i realizujemo niz poteza, da bi u ključnom momentu naš lik skočio pravo na panel koji se iz nekog razloga (ne našom greškom) nije aktivirao. Drugi primer – u najgorim mogućim momentima nam se dešavalo da nenamerno rasturimo nekog Flurosa u želji da ga preskočimo, što zna da bude blago (ovo je relativan pojam)  frustrirajuće
.

Vizuelno, Vessel je vrlo lepa igra, naročito kada iz mračnih podzemnih postrojenja izađete na svetlu površinu koja obiluje jarkim pastelnim bojama nalik onim iz igre Braid. Svet je sastavljen od 3D modela lepo animiranih masivnih mašinerija sa rezervoarima, cevima i velikim zupčanicima, u kombinaciji sa nekim interesantnim statičnim i animiranim 2D elmentima koji se u izmaglici naziru u pozadini. Dinamična promena perspektive kamere (zumiranje) se odlično prilagođava situaciji i povremeno fokusira na objekte i mašine od značaja za rešavanje zagonetke.

Tu su i neki zaista sjajni svetlosni efekti, naročito dok posmatrate kako skakutavi Flurosi obasjavaju mračna postrojenja I zidove pećina. Muzika u igri je odlična i raznolika. Kako se bližite rešavanju zagonetke i vraćanju postrojenja u funkciju,  meka, nenapadna elektronska muzika postepeno prelazi u žestoke zvuke bubnjeva i basa. Zvuci metala, škljocanje zupčanika i njihov eho zvuče vrlo realistično, ali vremenom postaju zamorni, baš kao i zvuci koraka našeg pronalazača.
 

Strange Loop Games obećava da igra pruža oko 10 sati moždane gimnastike, što nismo bili u prilici da proverimo, ali im u potpunosti verujemo nakon 6-7 sati igranja. Vessele zaista pruža sveže I drugačije iskustvo i zabavu koje konstantno sputavaju traljavo realizovano platformsko izvođenje i kontrole (pa i nedostatak neke vrste tutorijala). Na svu sreću, ovo nije bilo dovoljno da nas odvoji od njene zaraznosti i originalnosti. U poslednje vreme sve je više igara nezavisnih timova koje pružaju daleko više zabave za višestruko manje novca od “izvikanih” naslova, a Vessel je upravo jedna takva. Igru možete nabaviti na Steam servisu za primamljivih 13.99 evra.

Ocena: 80

Kvaliteti:

– Fantastična fizika / simulacija tečnog agregatnog stanja
– Inovativne zagonetke i mehanika
– Sveprisutna steampunk atmosfera
– Simpatična grafika, vizuelni stil i odlična muzika
– Cena

Nedostaci:

– Traljave kontrole
– Traljavo platformsko izvođenje
– Igra prisiljava igrača na greške (proizvod prethodna dva)
– Nedostatak osnovnih smernica, obaveštenja / upozorenja mogu izazvati frustraciju

Sajt / Steam

Platforma: PC

Minimalni hardverski zahtevi (PC verzija):

OS: Windows XP / Vista  / 7
CPU: na 2.0 GHz
Video karta: sa podrškom za Shader Model 3.0
RAM: 1.5 GB
HDD: 1.6 GB prostora

Igrano na:

OS: Windows 7 x64
CPU: Intel Core i5 2500k na 4.2 GHz
Video karta: NVIDIA GeForce GTX 460 1GB
RAM: 8 GB
Konekcija: Cable, 10 Mbit / 1 Mbit

 

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi