Vlasnici PlayStation 5 Pro konzole mogu da se raduju ozbiljnom unapređenju performansi koje će dobiti 2026. godine. Mark Cerny, glavni arhitekta PlayStation-a, potvrdio je da Sony planira uvođenje nove generacije algoritma za grafičko skaliranje slike (upscaling), koji će zameniti postojeću PSSR tehnologiju (PlayStation Spectral Super Resolution).
Novi algoritam razvijen je u okviru višegodišnje saradnje između Sony-a i AMD-a, poznate kao Project Amethyst. Ova inicijativa, pokrenuta još 2023. godine, ima za cilj zajednički razvoj naprednih mašinskih algoritama i neuronskih mreža za poboljšanje prikaza igara u realnom vremenu. Cerny ističe da je nova tehnologija „direktna zamena za PSSR“ i da će biti lako implementirana od strane programera.
Važno je naglasiti da će ova nadogradnja biti dostupna isključivo za PS5 Pro modele, jer osnovna PS5 konzola hardverski ne podržava PSSR tehnologiju.
Iako Sony koristi sopstveni algoritam, nova verzija se temelji na znanju stečenom kroz razvoj AMD FSR 4 tehnologije (FidelityFX Super Resolution), koja se već pokazala kao ozbiljan konkurent Nvidia DLSS rešenju. Deo FSR 4 razvoja rezultat je upravo Project Amethyst partnerstva, a Sony-jev doprinos uključuje obezbeđivanje složenih scena iz igara koje se koriste kao referenca za treniranje algoritama.
Zahvaljujući tesnoj saradnji dva giganta, napredak je ostvaren brže nego što se očekivalo, a novi algoritam je razvijen za manje od godinu dana. AMD je već implementirao FSR 4 u svoje Radeon RX 9000 serije grafičkih kartica, a ista „punokrvna“ verzija biće iskorišćena i u PS5 Pro verziji.
Cerny ističe i da je saradnja sa AMD-om unapredila i unutrašnje procese u Sony-ju. Tako su, na primer, prvi put formirali zaseban tim za proveru kvaliteta svake nove verzije algoritma, što je do sada bila praksa samo kod AMD-a.
Očekuje se da će nova tehnologija na PS5 Pro značajno unaprediti kvalitet slike i framerate, pogotovo u igrama koje zahtevaju kompleksnu grafiku. Upotreba neuronskih mreža i napredne analize scena omogućava efikasniji prikaz slike čak i pri nižim internim rezolucijama.
Zanimljivo je da će znanja stečena kroz Project Amethyst koristiti ne samo PlayStation platforma, već i buduće AMD grafičke arhitekture, uključujući narednu generaciju čipova RDNA 5 generacije. Tako će i PC gejming zajednica imati koristi od saradnje dva giganta.
Za sada, Cerny naglašava da se Sony fokusira isključivo na softverska unapređenja, dok AMD paralelno ubrzano radi na sledećoj generaciji GPU tehnologije. Iako nema zvaničnih informacija o narednoj PlayStation generaciji, jasno je da se temelji za nju već postavljaju.
Korisnici PS5 Pro konzole mogu očekivati novu verziju PSSR algoritma tokom 2026. godine, što bi moglo označiti jednu od najvećih softverskih nadogradnji konzole od njenog lansiranja, prenosi Toms Guide.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji