Nakon nekoliko godina ubrzanog rasta, došlo je do zasićenja na tržištu telefona i polako smo svedoci njegove blage stagnacije, pa čak i opadanja. Na ovo je uticalo nekoliko faktora, među kojima se može izdvojiti smartfon revolucija u Kini i Indiji gde su stotine miliona novih korisnika kupili dvoj prvi 4G telefon u poslednjih pet godina. Takođe, analize pokazuju da korisnici zadržavaju svoje telefone dosta duže nego što je to ranije bio slučaj, a ovo se posebno odnosi na tržišta SAD i Evrope.Međutim može se izdvojiti još nekoliko razloga, koji utiču na to da korisnici zadržavaju telefone tokom dve godine i duže i više ih ne zamenjuju na godišnjem nivou, a sajt Android Authority nam daje uvid u trenutnu situaciju:Visoka cena?Poslednja generacija premijum telefona (specifično Apple i Samsung), donela je sa sobom izuzetno visoke cene koje idu i preko 1000 dolara za pojedine modele. Ovo jasno daje do znanja da godišnji, osamnaestomesečni pa čak ni 24-mesečni plan zamene telefona više nije isplativ. Korisnici svakako imaju mogućnost da se prebace na jeftinije modele iz srednjeg segmenta, ali iz nekog razloga ovo nije opcija koju najveći broj njih razmatra. Naprotiv, pojačana je potražnja za telefonima iz gornjeg segmenta, sa premijum karakteristikama i funkcijama. Korisnici kupuju skuplje modele, ali se trude da ih zadrže što duže mogu.Ugovori i paketiU razvijenim zemljama (posebno u SAD) sve je veća praksa da se ugovori kod provajdera sklapaju u okviru dvogodišnjeg plana otplate za novi, premijum telefon od 999+ dolara, naspram 12-mesečnih ili 18-mesečnih ugovora za telefon od 750 dolara ili slično. Takođe, korisnici sve manje pribegavaju rešenjima kao što je delimična otplata i zamena uređaja za novi. Korisnici se pre odlučuju na to da sačekaju da 24-mesečni ugovor bude otplaćen, pre nego što se odluče za novi paket.Proizvođači implementiraju nove tehnologije “na kašičicu”Jedan od razloga ubog kojeg korisnici nemaju preteranu želju da češće nadograđuju svoje telefone jeste što je razlika između svake nove generacije sve manja i nije dovoljna kako bi privukla kupce. Pre nekoliko godina smo imali velike razlike u performansama procesora, skladišnim opcijama ili kvalitetu kamera, ali ovo sada više nije slučaj. Poboljšanja se i dalje nude, ali njihov uticaj u svakodnevnoj upotrebi uređaja više nije toliko značajna kako je to bilo ranije. Prosto rečeno, smartfon hardver je toliko uznapredovao i ojačao da čak i telefoni iz srednjeg segmenta nemaju problema sa količiniom skladišta, kreiranjem kvalitetnih videa i fotografija ili pokretanjem zahtevnijih aplikacija. Ovo je još jedan od razloga zbog kojih korisnici nemaju želju da na godišnjem nivou menjaju svoje telefone.
4G LTE je široko rasprostranjenFinalni i manje isticani razlog jeste da su veoma brze 4G LTE mreže i kompatibilni telefoni u velikoj meri norma širom sveta, a ovo postaje sve izraženije čak i na tržištima u razvoju. Globalna potreba tržišta za prelaskom sa 3G/HSPA+ modele na 4G LTE-sposobne telefone je u velikoj meri ostvarena. Ranije je prelazak na veće brzine bio jedan od pokretača i motiva za kupovinu novog telefona u kraćem vremenskom okviru, ali ponude većih brzina kroz novije tehnologije kod većine korisnika izazivaju dovoljnu stopu zadovoljstva onim uređajem koji trenutno poseduju.Ostaje da se vidi da li će prelazak na 5G tehnologiju za par godina biti dovoljan da pojača zainteresovanost korisnika da češće menjaju svoje uređaje. Postoji određeni motiv kod onih koji žele da uvek budu prvi koji će imati i koristiti nove tehnologije, ali 5G tehnologiji će svakako trebati vremena da bude rasprostranjena i prihvaćena na širem planu.Na kraju, svakako postoje i dalje razlozi za kupovinu novog telefona. Ali kako tržište raste i postaje sve zrelije, ovi razlozi se više fokusiraju na menjanje hardvera koji je istrošen i usporen, nego na puku kupovinu zbog prihvatanja novih i značajnih poboljšanja koje telefoni donose. Sa visokim cenama, skupim ugovorima i hardverom koji je trenutno više nego dovoljan da traje dve ili više godina, korisnici su sve manje zainteresovani da regularno nadograđuju svoje telefone na nove modele.Zanima nas kakva je situacija sa posetiocima Benchmarka. Koliko je kod vas dug period između zamene dva telefona i šta je razlog zbog kojeg se odlučujete ili ne odlučujete da ređe ili češće kupujete telefon najnovije generacije. Podelite sa nama svoje impresije preko komentara na ovu vest, foruma ili preko Facebooka.Izvore: Android Authority
Koliko često kupujemo nove telefone
Kolika je pauza koju pravite pri kupovini telefona najnovije generacije?