Microsoftova prvobitna formula za takmičenje na mobilnom tržištu je bila jednostavna – lansiranje Surface Pro uređaja sa Windowsom 8 za one korisnike koji žele potpun sistem i portabilnost tableta, kao i Surface RT za one koji su prvenstveno zainteresovani za tablete. Ispostavilo se da proizvođači nisu pratili ovu formulu, te je sada sve više Windows 8 tableta, a Android konkurencija je sve veća. Prema izveštajima Bloomberga, Microsoft razmatra mogućnost smanjenja cena za Windows RT, kako bi privukao proizvođače da kreiraju više tableta sa ovim operativnim sistemom. Već se pominje smanjenje cena manjih Windows RT tableta, kao i potreba da Microsoftovi partneri krenu sa proizvodnjom jeftinijih uređaja. Ipak, mnogi proizvođači nisu sigurni u budućnost Windows RT ekosistema, što zbog slabe podrške za aplikacije, što zbog velike konkurencije u jeftinim Android tabletima. Sami čelnici kompanije Acer su nedavno izjavili da “proizvodnja uređaja sa trenutnom Windows RT verzijom nema nikakvu vrednost”.