AI vizija Sama Altmana zahteva milion GPU-ova vrednih 3 biliona dolara

OpenAI-jev Sam Altman predvodi najambiciozniji AI projekat ikada, sa ciljem da aktivira milion GPU-ova do kraja godine i izgradi data centre vredne trilione dolara

AI vizija Sama Altmana zahteva milion GPU-ova vrednih 3 biliona dolara

Sećate li se kada su rukovodioci TSMC-a prozvali izvršnog direktora OpenAI-ja, Sama Altmana, „podkast bro“ zbog njegovog ambicioznog plana da uloži 7 biliona dolara u izgradnju 36 fabrika čipova i dodatnih data centara širom sveta? Ispostavlja se da ta ideja više nije samo hiperbola – već potreba.

Generativna veštačka inteligencija sve očiglednije pokazuje da je tehnologija izuzetno gladna resursa. Zahteva ogromnu količinu računarske snage i vode za hlađenje, kako bi se omogućio njen sofisticirani napredak i rast ka potencijalnom AGI-ju (veštačkoj opštoj inteligenciji).

Sukob sa Microsoftom

OpenAI je navodno izrazio nezadovoljstvo Microsoftovom nesposobnošću da ispuni sve veću potražnju za cloud infrastrukturom. Iako su kompanije povezane partnerstvom od više milijardi dolara, OpenAI je jasno stavio do znanja da bi Microsoft snosio odgovornost ukoliko neki konkurent prvi dođe do AGI-ja.

Već ranije ove godine, Altman je najavio “Stargate”, infrastrukturni projekat vredan 500 milijardi dolara, namenjen izgradnji data centara širom SAD. Međutim, prema najnovijim izveštajima The Wall Street Journala, projekat se suočava s ozbiljnim izazovima i trenutno je sveden na planiranje jednog manjeg centra do kraja godine.

Milion GPU-ova i dalje nije dovoljno

Sam Altman je nedavno istakao da OpenAI planira da do kraja godine stavi u pogon „preko milion GPU-ova“. Ipak, ova brojka ne zadovoljava dugoročne potrebe kompanije. Altman priznaje da bi OpenAI morao da poveća tu brojku na čak 100 miliona GPU-ova, što bi moglo da košta i do 3 biliona dolara, gotovo celokupna tržišna vrednost Microsofta.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Ove brojke možda deluju kao naučna fantastika, ali Altman i njegov tim se suočavaju sa vrlo realnim ograničenjima. Zbog nestašice GPU-ova, kompanija je bila prinuđena da „radi neprirodne stvari“ uključujući smanjenje dostupnosti funkcija i pozajmljivanje računske snage iz drugih sektora. Sve to zbog popularnosti funkcija kao što su one koje generišu slike u stilu Studija Ghibli, čime su serveri bili dovedeni gotovo do tačke topljenja.

Ko prvi do AGI-ja?

Altman veruje da će AGI dostići kompanija koja bude imala dovoljno novca da obezbedi neophodnu infrastrukturu. I nije jedini. Roman Jampolski, stručnjak za AI bezbednost i direktor laboratorije za sajber bezbednost na Univerzitetu u Luivilu, takođe tvrdi da bi AGI mogao da bude ostvaren već danas – ako bi postojali dovoljan novac i hardver.

U trenutku kada konkurencija iz OpenAI-jevog okruženja: Meta, Google, Anthropic, beleži sve veći broj istraživača i lansira modele koji osvajaju naslovne strane, Altman i njegov tim moraju da dokažu da mogu da izdrže tempo. Da li će OpenAI uspeti da prikupi trilionska sredstva potrebna za svoj grandiozni plan? I hoće li to zaista biti dovoljno da svet uvede u eru superinteligencije?

Jedno je sigurno: budućnost AI-ja biće definisana onima koji mogu da plate cenu, piše Windows Central.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.