U jeku inovacija u sektoru električnih vozila, BMW je privukao pažnju svojim revolucionarnim prototipom sa četiri motora, o kojem je izveštavao InsideEVs. Ovaj model, razvijen u okviru M serije, koristi po jedan motor za svaki točak, što omogućava preciznu distribuciju snage i obrtnog momenta. Prema navodima kompanije, reakcija motora meri se u milisekundama, što predstavlja performanse “nedostižne za konvencionalne pogonske sisteme.”
BMW donosi revoluciju u pogonu električnih automobila
Ovaj projekat je deo šire strategije kompanije BMW da unapredi performanse u motorsport segmentu kroz potpuno novu tehnologiju električnog pogona. Direktor BMW M Motorsporta, Franciscus van Meel, istakao je u promotivnom videu da je ovo “pomeranje granica mogućeg.” Video materijali prikazuju “tajnu test lokaciju” i razvoj centralizovanih kontrolnih jedinica, ključnih za optimizaciju rada ovih vozila.
Dok BMW već ima EV modele koji pružaju domet do 511 kilometara, razvoj prototipa sa četiri motora najavljuje sledeći korak u ovoj evoluciji. Kompanija za sada ne otkriva previše detalja, ali su promotivni sadržaji nagovestili mogućnost proizvodnog modela M3 sa ovom tehnologijom do 2027. ili 2028. godine.
Konkurencija i Globalni Trendovi
Višemotorni dizajni nisu ekskluzivni za BMW. Kineski GAC International radi na sličnom konceptu, eliminisanjem pogonskog sklopa i menjača integrisanjem motora u točkove. Takve inovacije dolaze u trenutku kada prodaja električnih vozila beleži rekorde. Prema izveštaju Cox Automotive, prodaja EV modela u SAD porasla je za 11% u trećem kvartalu 2024. godine u odnosu na isti period prošle godine, dostigavši 346,309 prodatih jedinica.
Međutim, sektor nije bez izazova. Ford je ranije ove godine najavio smanjenje proizvodnje električnih vozila zbog preferencija ka hibridima, ekonomskih neizvesnosti i rastućih kamatnih stopa. Ipak, optimistični podaci iz oktobra ukazuju na kontinuirani rast tržišta.
Značaj EV Tehnologije za Budućnost
Električna vozila smatraju se ključnim za smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte. U SAD, prelazak na EV modele podržava se poreskim olakšicama do 7.500 dolara, kao i godišnjom uštedom na gorivu i održavanju do 1.500 dolara.
BMW, kroz svoj inovativni prototip, šalje snažnu poruku o spremnosti da redefiniše standarde u industriji. “Isporučićemo performanse, kvalitet i karakteristike koje danas niko ne može ni da zamisli,” izjavio je Carsten Wolf, direktor razvoja vozila u kompaniji.
Ostaje da se vidi kako će se ove inovacije uklopiti u širu sliku industrije električnih vozila, ali je jasno da BMW postavlja temelje za uzbudljivu budućnost automobilizma, prenosi TheCoolDown.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji