Hubble i James Webb udružili snage

Hubble još uvek nije za staro gvožđe, jer su Hubble i James Webb teleskopi zajedničkim snagama doneli do sada najdetaljniji uvid u strukturu M74.

Sve oči su uprte u James Webb svemirski teleskop već neko vreme, pogotovo od kada se uspešno pozicionirao na drugoj Lagranžovoj tački. Međutim, uporedo sa rastućom popularnošću pojavila se i pogrešna pretpostavka kako bi ovaj teleskop trebalo da zameni Hubble, što nije tačno jer funkcionišu po apsolutno drugačijim principima. Uostalom, kako prenosi Endgadget, pojavila se i prva fotografija koja kombinuje sposobnosti oba teleskopa kako bi se pružio bolji uvid u Fantomsku galaksiju. Hubble i James Webb su nam zajedničkim snagama prikazali neverovatan rezultat.

Združene snage

Evropska svemirska agencija objavila je nove fotografije Fantomske galaksije koja se nalazi otprilike 32 miliona svetlosnih godina od zemlje. Imena Messier 74, otkrivena je 1780. godine od strane Pjera Mešana. Do sada, najdetaljniji prikaz ove galaksije doneo je upravo Hubble, ali najnovija fotografija donosi kombinaciju sposobnosti oba trenutno aktivna svemirska teleskopa za potpuniji uvid u Messier 74.

Na slici koja se nalazi ispod možete videti tri različite fotografije. Sa leve strane nalazi se optička fotografija napravljena od strane teleskopa Hubble, dok se sa desne strane nalazi fotografija napravljena u infracrvenom spektru posredstvom James Webb svemirskog teleskopa. On je uspeo da “uhvati” sav gas i prašinu prisutnu na ivicama ove galaksije, što u kombinaciji sa fotografijom koju je uslikao Hubble donosi do sada najdetaljniji uvid u strukturu M74.

Koji je cilj jednog ovakvog poduhvata? Fotografisanjem ovakve vrste galaksija astronomi i astrofizičari uspevaju da sakupe dodatne podatke o delovima galaksije u kojima se formiraju zvezde, izračunaju starost i masu zvezdanih grupa, kao i da prikupe još informacija o svemirskoj prašini.

Nije još uvek kraj za Hubble

Sve ovo govori kako svemirski teleskop Hubble ima još mnogo toga da pruži naučnoj zajednici (kao i ljubiteljima kvalitetnih pozadina na računarima i mobilnim telefonima). Kombinovanim delovanjem ova dva čuda ljudske rase naučnici će dobijati podrobniji uvid u svemir, slažući ovu nepreglednu slagalicu našeg postojanja deo po deo.