Naučnici sa Karlsrue tehnološkog instituta (KIT) razvili su potpuno novu metodu recikliranja baterija koja može da vrati i do 70% litijuma bez korozivnih hemikalija, visokih temperatura ili nekog posebnog sortiranja materijala.
Litijum-jonske baterije su sveprisutne u našem životu. One se ne koriste samo u laptopovima, telefonima, konzolama ili drugim malim uređajima, već su i jedna od najvažnijih karika u sve većem sektoru električne mobilnosti. Sve veća upotreba ovih baterija znači da je neophodno da se pronađu jeftine i ekološki održive metode recikliranja, prenosi TechXplore.
Trenutno se uglavnom nikl i kobalt, bakar i aluminijum, ali i čelik vraćaju iz recikliranih baterija, jer je vraćanje litijuma i dalje skupo i nije preterano isplativo, a postojeće metode troše mnogo energije i/ili proizvode opasne nusproizvode. Za razliku od ovoga, mehano-hemijski pristupi kao ovaj obećavaju bolje rezultate.
Iako Međunarodna agencija za energiju predviđa povećanje tražnje za litijumom do 2040. godine i do 40 puta, problemi vezani za proizvodnju i eksploataciju motivišu stručnjake da traže alternativu.
Negativni uticaj rudarenja na prirodnu sredinu i neregulisani uslovi rada u zemljama kao što je naša, gde su smeštena dragocena nalazišta, uzrok su sukoba tamošnjih zajednica sa korporacijama koje profitiraju eksploatisanjem pomenutih metala.
Iako ovo nije alternativa za upotrebu litijuma u baterijama, svakako je korak u dobrom pravcu.
Proces recikliranja na sobnoj temperaturi
Naučnici koriste aluminijum kao redukciono sredstvo u mehano-hemijskoj reakciji, a pošto je aluminijum već sadržan u katodi, dodatne supstance nisu potrebne.
Metoda funkcioniše na sledeći način: Otpad baterije se melje, a onda reaguje sa aluminijumom do metalnih kompozita sa jedinjenjima litijuma rastvorljivim u vodi.
Litijum se vraća rastvaranjem ovih jedinjenja u vodi i naknadnim zagrevanjem da bi voda isparila. Pošto se mehano-hemijska reakcija odvija na sobnoj temperaturi i pritisku, ona je veoma energetski efikasna.
Još jedna prednost je njena jednostavnost, koja će olakšati upotrebu u industrijskim razmerama, jer će velike količine baterija već u bliskoj budućnosti morati da se recikliraju. To znači manje otpada i bez štetnih nuspojava u celom procesu.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji