Vožnja po magli je izazov za svakog vozača, a čini se da isti problem imaju i autonomna vozila. Tokom guste magle koja je zadesila San Francisko u utorak, pet vozila kompanije Waymo sa potpuno autonomnim upravljanjem su se parkirala pored puta u stambenom kvartu, naizgled iz bezbednosnih razloga, piše San Francisco Chronicle.
Još jedno vozilo kompanije se navodno zaustavilo nasred ulice, pa druga vozila nisu mogla da prođu, dok su motoristi signalizirali svetlima pokušavajući da obiđu gužvu. Problemi su saobraćaju su se nastavili sve dok se magla nije razišla, a autonomna vozila odlučila da je vreme da nastave put.
Kompanija Weymo iza koje stoji i Alphabet kapital (u čijem je vlasništvu i Google), potvrdila je incident u sredu navodeći da je oko 6 sati ujutru “više Weymo vozila u San Francisku naišlo na gustu maglu i odlučilo da se privremeno zaustave“. Oni su naveli da su vozila nakon “kratke pauze” nastavila sa vožnjom dodajući da je “u planu softversko ažuriranje koje će unaprediti performanse po pitanju vožnje po magli i parkiranja kako bi se ovakve situacije ubuduće izbegle.”
Autonomna vozila u magli
San Francisko je čuven po svojoj magli, a o njoj su pre par godina Waymo pisali u blog postu. “Niski oblaci su simbol grada, ali i predstavljaju izazov za vozače, kako ljude, tako i autonomna vozila. Magla je nezgodna, može biti različitih gustina, mestimična i različito uticati na senzore vozila. Ponekad je čak toliko gusta da se na površinama vozila kondenzuju vodene kapi, uključujući i optičke senzore, što utiče na to kako vozilo vidi. Magla može obuhvatiti i druge čestice poput dima od požara ili zagađenja od goriva, kreirajući sloj kroz koji je jako teško videti”, kaže se u postu.
Waymo navode i da peta generacija njihovih radara koristi mikrotalase umesto svetala, pa samim tim i vidi kroz maglu i izmaglicu, a da je novi sistem za čišćenje dizajniran tako da senzore održava čistim. Zvuči lepo, ali nešto od toga je u utorak zakazalo.
Incident je poslednji u nizu problema sa autonomnim vozilima u San Francisku, kako u vlasništvu Waymo, tako i kompanije Cruise iza koje stoji General Motors kapital. Obe kompanije se bore da postanu prva potpuno autonomna taksi služba, pa iako već voze klijente za novac, vozila još uvek funkcionišu pod striktnim nadzorom dok inženjeri rafiniraju hardver i softver koji ih pokreće.
Ne previše obećavajuća dešavanja
Proteklog meseca, Cruise autonomno vozilo je učestvovalo u sudaru pri niskoj brzini, zbunjeno pokretima zglobnog autobusa, ali srećom nije bilo povređenih. Incident je naterao Cruise da povuku svoju flotu od 300 vozila radi ažuriranja softvera kako bi se sprečilo ponavljanje problema.
U drugoj skorašnjoj situaciji, kamere i senzori na nekoliko Cruise vozila nisu primetila kablove između bandera koji su se spustili usled oluje, pa su se u njih upetljala. Ovakvi problemi su naterali zvaničnike San Franciska da pozovu regulaciona tela u cilju usporavanja testiranja autonomnih vozila u gradu, dok tehnologija ne bude dovoljno unapređena.
Ovo se nije dopalo Waymo i Cruise koji ističu da su njihova autonomna vozila prevezla više od milion milja (1.600.000 kilometara) u kompleksnim urbanim sredinama bez ozbiljnih povreda ili smrtnih slučajeva, kao i da se autonomni sistemi konstantno unapređuju.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji