Musk upozorio proizvođače automobila, ukoliko se ne transformišete u autonomna električna vozila, ubrzo ćete biti eliminisani

Šef kompanije Tesla, Elon Musk je komentarisao poslednja događanja u automobilskoj industriji i upozorio proizvođače klasičnih automobila na fosilna goriva – ili ćete preći na električna vozila ili vas čeka propast, birajte sami

Musk upozorio proizvođače automobila, ukoliko se ne transformišete u autonomna električna vozila, ubrzo ćete biti eliminisani

Izvršni direktor kompanije Tesla, kontraverzni biznismen Elon Musk, nedavno je izneo ozbiljne primedbe na svojoj društvenoj mreži X, rekavši da se tradicionalni proizvođači automobila na fosilna goriva kao što su Folksvagen u Nemačkoj i Dženeral Motors u Sjedinjenim Američkim Državama, neće u skorije vreme transformisati u proizvođače autonomnih električnih vozila. Ukoliko to ne učine u najkraćem roku i ne prebace se na električna vozila, suočiće se sa realnom opasnošću da budu eliminisani sa ovog unosnog tržišta i to u najkraćem roku.

Ovaj svojevrsni Incident je počeo kada je nemački inženjer i entuzijasta električnih automobila objavio: „Grunic, član Folksvagenovog odbora odgovoran za istraživanje i razvoj, izjavio je da kompanija ne može da zarađuje na čisto električnim vozilima i usporio je lansiranje novih modela čisto električnih vozila. ” On naime veruje da se pod vođstvom novog generalnog direktora „Folksvagenova situacija nije poboljšala po ovom pitanju, već se pogoršala“.

Električna vozila ili zbogom, nema više vožnje na dizel i benzin

Drugi korisnik je direktno prokomentarisao: „Folksvagen je mrtav“. Musk je odgovorio: “Ovo će se apsolutno sigurno dogoditi ukoliko brzo ne pređu na autonomne električne automobile.”

Prethodnih dana Musk je takođe upozorio da će tradicionalni proizvođači automobila doživeti svoj „Kodak trenutak“. Podsetimo „Kodak” koji je žario i palio svojevremeno na fotografskom tržištu sa svojim sistemom fiksnih filmova i uporno istrajavao na svojoj, očigledno zastareloj tehnologiji. Zbog toga je na kraju bukvalno „zbrisan“ sa tržišta od strane tehnologije digitalnih fotoaparata.

U stvari, ušta istina je ono što Musk priča. To potvrđuju podaci i najnovija statistika sa globalnog automobilskog tržišta. Prema podacima sa Clean Technica i InsideEVs internet stranica, u prvoj polovini ove godine globalna prodaja novih električnih vozila je dostigla brojku od 5,832 miliona jedinica, a što je povećanje od 40,2% u odnosu na prethodnu godinu. U isto vreme tržišni udeo je dostigao 15%.

U poređenju sa vozilima na fosilno gorivo, stopa rasta prodaje novih vozila na struju je mnogo veća nego kod prethodnih, prenosi mydrivers.com.

Što se tiče tradicionalnih automobilskih kompanija koje se nisu aktivno transformisale i prešle na nove izvore energije, one se sada suočavaju sa neprijatnom situacijom pada prodaje u Kini. Među japanskim automobilskim proizvođačima kao što su: Tojota, Honda, Nissan zajedno sa nemačkim Folksvagenom generalno su zabeležili osetniji pad prodaje na kineskom tržištu. U novoj energetskoj eri, oni nesumnjivo doživljavaju i prolaze kroz svojevrsnu „eliminacionu krizu“.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (31)
  1. Oswajac

    Mislim da gresi, jak je naftaski lobi, nema toliko razvijenih zemlaja u svetu da isprate transformaciju, el automobili su preskupi.
    Uporedio je sa Kodakom po meni glupost, auto je nekima deo porodice, nekima navika, neki prosto vole zvuk motora.

  2. idijanac

    Ja se i dalje samo pitam, od cega se prave te baterije i koliko jos nedostaje do konacnog i potpunog zagadjenja atmosfere.

  3. Oswajac

    Ma on mora jede g, dosadno mu pa aj sada malo da spekulise, obara deonice, svoje dize.
    Drugo, ja ne zelim da sedim u el govance koje ce da vozi umesto mene, ocu bre sam da vozim, ocu kad upalim auto da mu cujem motor.
    Lepo je pokojni Mirko rekao Druze pa ako oces da te auto sam vozi, plati vozaca...

  4. Mixer93

    Treba ići malo napred, i prihvatiti ili bar pokušati prihvatiti inovacije. To što neko hoće 'bre da se čuje motor' i slične izjave... koga briga za to na kraju dana? 🙂 Pre neki dan sam gledao video, reciklaža elektro auto baterije, do 97% se koristi materijala iz stare baterije u novu. Ali to neće ljudi hvaliti, već će uvek nešto naći samo da budu protiv. Ima i ozbiljnijih problema u svetu, ne mora ni do sveta da se skoči dovoljna su dešavanja u našoj lepoj...

  5. MegaSkot

    Reci mi gde da ljudi pune te silne baterije, prvo se mora obezbediti infrastruktura za to, brojcano na nivou benzinskih stanica ako ne i vise. Stanem na benzinsku i za 5min nastavljam put. Kad el. auti to budu mogli, bar za 20min, mozemo da pricamo dalje.

  6. Reci mi gde da ljudi pune te silne baterije, prvo se mora obezbediti infrastruktura za to

    Koje silne baterije?
    gde si video guzvu?
    obicno zvrje prazni...

  7. Lanikor

    Pa ide to polako, ni te benzinske stanice nisu nikle preko noci. Gde postoji potraznja bice i ponude.

    Drugo EV mozes da punis i kuci, punjaci su vec relativno jeftini. To sto mi zivimo u vuko'ebini gde ce sve ovo da bude aktuelno sa debelim zakasnjenjem je drugo, do tad imamo benzin i dizel.


    View image at the forums


    Tested: Best EV Chargers for 2023

    To make the most of EV ownership, you need high-voltage charging equipment at home. Here's everything you need to know to get started.


    View image at the forums

    www.caranddriver.com

  8. mitar1982

    Норвежани могу да пуне по кућама јер их 75% живи у индивидуалним или дељеним кућама, а свега 25% у зградама, које опет нису превисоке, и имају уређен паркинг простор. Не могу ни да замислим како ће се извести прилагођавање Новог Београда за електрична возила.

  9. Dark Magician

    Da bi se to desilo, mora nova tehnologija za baterije.

  10. MegaSkot

    Irci kupuju hibride uglavnom(self charging). Onaj ko renta stan ili kuću, nema gde da puni bateriju.

  11. mitar1982

    Што се наслова тиче, малтене сви проузвођачи класичних аутомобила већ увелико производе електричне моделе, за свега пар година су у потпуности овладали производњом, лако ће избацити ове прве из понуде кад буде потребе.

  12. Oswajac

    Za mene licno kada bih i morao da biram el auto pre bih birao od proizvodjaca koji su u toj industriji decenijama nego Teslu.

  13. Mixer93

    Reci mi gde da ljudi pune te silne baterije, prvo se mora obezbediti infrastruktura za to, brojcano na nivou benzinskih stanica ako ne i vise. Stanem na benzinsku i za 5min nastavljam put. Kad el. auti to budu mogli, bar za 20min, mozemo da pricamo dalje.

    Ne znam gde živiš ali ovde gde sam ja, ima baš puno elektro auta. Svaka veća prodavnica ima stanicu za punjenje, Lidl na primer itd.itd.
    Čim se ubrza proces punjenja a nismo daleko, biće to mnogo bolje.
    Ja bih sad još uzeo hibrida ali za 2-3 god može da se promeni dosta.

  14. MegaSkot

    U buducnosti da, sad mi se ne sedi na Lidl parkingu uz auto punjac.

    @Oswajac: samo Toyota.

  15. Oswajac

    Moze Toyota.
    Kada baterije mogu da imaju autonomiju pa recimo kao rezervoar goriva onda ima smisla. Zamislite sada krene neko do CG pa 12h mu se ima naprave na 15, za maksimalno 10 minuta se napuni rezervoar i tera se dalje, sadasnje punjenjne baterija nije bas tako.
    Isao je Igor(BalkanTeh) u Americi malo el autom i nije bio bas odusevljen.

  16. Норвежани могу да пуне по кућама јер их 75% живи у индивидуалним или дељеним кућама, а свега 25% у зградама, које опет нису превисоке, и имају уређен паркинг простор. Не могу ни да замислим како ће се извести прилагођавање Новог Београда за електрична возила.

    To je naš problem, što živimo na gomili u spavaonama, sa nikakvom infrastrukturom, a problem svih problema je da u našim glavama to predstavlja uspeh. Zbog toga Srbija zvrji prazna gde je najlepša.

    NBGD za mnoge nije problem. Kapacitet je sigurno sto hiljada punjača sutra da ljudi pomisle da mogu da uštede po sto, dvesta evra mesečno u proseku, kapacitet proizvodnje elektricne energije bez problema izdržava.

    Za mene licno kada bih i morao da biram el auto pre bih birao od proizvodjaca koji su u toj industriji decenijama nego Teslu.

    Realno Tesla najbolji izbor, zatim Kinezi. Proizvođači koji su u jednoj potpuno drugoj industriji decenijama, koja dodirnih tačaka nema sa ovom temom, su najebali.

  17. Najpametnija bi bila postepena tranzicija, da se prvo omasove plug in hibridi pa polako, na potpuno eletrična ako to bude najbolje rešenje, i kada nestane fosilnih goriva, a u gradovima odmah da se zabrani voznja na klasične motore.

  18. MegaSkot

    London je to uradio sad. Postavili nadzorne kamere i ljudi ih masovno unistavaju.

    Struja se jos uvek masovno proizvodi zahvaljujuci fosilnim gorivima. Zaposleni u Tesla Nemacka, na posao dolaze dizel vozovima, itd...

  19. Treba ići malo napred, i prihvatiti ili bar pokušati prihvatiti inovacije. To što neko hoće 'bre da se čuje motor' i slične izjave... koga briga za to na kraju dana? 🙂 Pre neki dan sam gledao video, reciklaža elektro auto baterije, do 97% se koristi materijala iz stare baterije u novu. Ali to neće ljudi hvaliti, već će uvek nešto naći samo da budu protiv. Ima i ozbiljnijih problema u svetu, ne mora ni do sveta da se skoči dovoljna su dešavanja u našoj lepoj...

    Проблем лежи у томе што такве аутомобиле ће моћи да приуште себи само богати људи.
    Класични аутомобили су знатно приступачнији широј, народној маси. Увођење таквих аутомобила довешће до веће дискриминације и то ће бити само привилегија богатих људи.

  20. Mixer93

    1. Sve što je novo je skuplje dok se ne omasovi
    2. Kad pričamo o novim automobilima, elektro nisu toliko skuplji da su nedostupni srednjoj klasi

  21. Nikola mJet

    Ja mislim da nece zaziveti nikad. Prosto ta tranzicija je nemoguca. Za par godina ti da omasovis nesto sto se pravilo 150godina je prosto iluzija. Pri tome, ne vidim kako se to cuva okolina, ako se za proizvodnju koristi struja. Vece povecanje potrosnje struje dovodi do vece potrosnje derivata koji zagadjuju da bi istu napravili. Vodonik treba da se razvija, i to je resenje, ne struja. Ne znam ni kako je uspela da se i ovoliko omasovi tako bezvezna ideja... poznajem igrom slucaja ljude koji su se brze bolje vratili na naftu posle pokusaja koriscenja struje, motanja kablova, jurenja dopuna na svako malo, kazu postao sam rob auta, vise sluzim njemu nego on meni.

  22. rkramer

    Hajde da za trenutak zanemarimo ono za šta se prvo hvatamo - fosilna goriva vs struja (od čega god da je nastala).
    Veći problem vidim u prelasku na autonomna vozila.

  23. Najpametnija bi bila postepena tranzicija, da se prvo omasove plug in hibridi pa polako, na potpuno eletrična ako to bude najbolje rešenje, i kada nestane fosilnih goriva, a u gradovima odmah da se zabrani voznja na klasične motore.

    Hibridi će prvi da zviznu, sem EV koji umesto baterije imaju generator, bilo na gorivnu ćeliju, bilo na SUS motor (novi Civic, novi Pathfinder recimo, ako se ne varam).

    Duže će klasičan SUS preživeti, tj. ostaće zauvek. Kada padne potražnja za SUS, a poraste EV, pojeftiniće gorivo, poskupeće struja.

  24. kakvo cekanje na punjace, kakva autonomna i skupa vozila vama padaju na pamet na pomen elektricnih vozila?

    Nista od toga nece biti.

    -Niko nece cekati na punjace kada ce vecina vozila moci da se pune individualno.
    -Elektricna vozila apsolutno ne moraju biti autonomna i vecinom nisu takva vec su obicna vozila koja vozi covek.
    -Elektricna vozila ce doneti nizu cenu proizvodnje i novi koncept malih individualnih vozila gde ce bukvalno svaki proizvodjac moci da napravi jeftino malo vozilo.

  25. U ovoj diskusiji zaboravljate jednu sitnicu: kada na scenu stupe autonomna vozila (u državama koje nisu zaglavile u srednjem veku), ogromna većina ljudi ih neće posedovati već iznajmljivati. Vozila će se rezervisati kao danas taksi i biće ih bar 10x manje nego što je trenutno slučaj. Time će se rešiti problemi gužve u saobraćaju, parkiranja, ruglo na trotoarima/ulicama, bahata vožnja, 99% saobraćajnih nesreća... Autonomna vozila će stajati u svojim garažama na punjaču, spremna za poziv. Ako idete na dužu relaciju, kada se baterija vozila skoro isprazni presedate u drugo :)
    Ako se reši problem recikliranja baterija (nisam upućen u trenutno stanje) sve druge stvari su apsolutno na strani autonomnih EV. A ovi što vole zvuk SUS motora, moći će sebi da puste bilo koji sa zvučnika ili slušalica :)))
    Neko pomenu vodonik: kamo lepe sreće, ali mislim da nema ništa od toga, vodonik je jaaaako zeznut za skladištenje.

  26. DukeLander

    kakvo cekanje na punjace, kakva autonomna i skupa vozila vama padaju na pamet na pomen elektricnih vozila?

    Nista od toga nece biti.

    -Niko nece cekati na punjace kada ce vecina vozila moci da se pune individualno.
    -Elektricna vozila apsolutno ne moraju biti autonomna i vecinom nisu takva vec su obicna vozila koja vozi covek.
    -Elektricna vozila ce doneti nizu cenu proizvodnje i novi koncept malih individualnih vozila gde ce bukvalno svaki proizvodjac moci da napravi jeftino malo vozilo.

    Jeftinih malih ima odavno dovoljno.
    Ono sto nema su trilioni i trilioni dolara samo za NA da bi presli na EV tj da bi EV bio za procenat vise od SUS, za EU je jos veca cifra i niko ne spominje odakle tolika struja...

  27. Jeftinih malih ima odavno dovoljno.
    Ono sto nema su trilioni i trilioni dolara samo za NA da bi presli na EV tj da bi EV bio za procenat vise od SUS, za EU je jos veca cifra i niko ne spominje odakle tolika struja...

    Najverovatnije zato sto nemaju dovoljno dobar odgovor kako da proizvedu struju a da je i dalje u skladu sa ekoloskom agendom u koju ne mogu da uklope nuklearne elektrane kao opciju. To je i dalje cisto politicka odluka, naslonjena na dobar koncept odrzanja planete, otud takav zamah i pored realnih prepreka i snage naftnog lobija. I shodno tome to ce sigurno doci (tojest vec je uveliko prisutno), samo sto nazalost mi spadamo u zemlje treceg sveta u koje ce tako nesto stici znatno sporije, a imamo tu (ne)srecu da smo veoma blizu razvijenog sveta i bojim se da ce nam to praviti probleme. Onog tipa, kod nas se i dalje ne isplati voziti EV, a ne mozes vise nigde da odes sa SUS zbog ozbiljnog cimanja.

  28. fingon82

    Električni automobili su glupost. Em više zagađuju kad se uračuna litijum,em nema na svetu dovoljne proizvodnje struje da zameni sve automobile na gorivo, niti će u skoroj budućnosti biti moguće da se ista proizvede.
    Ima tu još gomila mana,ali ukratko,neće pre 2060 broj električnih automobila preći 50%. A delovi sveta gde je mnogo hladno-neće još sto godina verovatno

  29. hsv.stoned

    London je to uradio sad. Postavili nadzorne kamere i ljudi ih masovno unistavaju.

    Struja se jos uvek masovno proizvodi zahvaljujuci fosilnim gorivima. Zaposleni u Tesla Nemacka, na posao dolaze dizel vozovima, itd...

    Germany begins dismantling wind farm for coal
    Kad je teško - lignit! 🤡

  30. MegaSkot

    Te vetrenjače su u startu bile promašaj.

    Vodonik je jedino pravo rešenje ali nije u interesu mafije.

  31. Sass Drake

    Električni automobili su glupost. Em više zagađuju kad se uračuna litijum,em nema na svetu dovoljne proizvodnje struje da zameni sve automobile na gorivo, niti će u skoroj budućnosti biti moguće da se ista proizvede.
    Ima tu još gomila mana,ali ukratko,neće pre 2060 broj električnih automobila preći 50%. A delovi sveta gde je mnogo hladno-neće još sto godina verovatno

    Ako se računa litijum za EV, onda se za SUS mora isto tako u računicu ubaciti zagađivanje nastalo usljed vađenja nafte, transporta iste tankerima do rafinerija, obradu nafte u rafineriji i na kraju transport goriva do benzinskih pumpi.

    Germany begins dismantling wind farm for coal
    Kad je teško - lignit! 🤡

    Oni su se zeznuli sa gašenjem nuklearnih elektrana ako mene pitaš.

    Te vetrenjače su u startu bile promašaj.

    Vodonik je jedino pravo rešenje ali nije u interesu mafije.

    Možda, ali odakle bi dobijali vodonik?

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi