Naučnici su sve bliži pronalasku dokaza o postojanju pete sile

Međunarodni tim naučnika stavio je tu ideju na test zahvaljujući ogromnoj količini podataka u vezi sa OSIRIS-REx, nedavnom misijom koja je pratila Bennu asteroid

Naučnici su sve bliži pronalasku dokaza o postojanju pete sile

Prema trenutnom standardnom modelu, poznata su četiri osnovna zakona fizike: elektromagnetizam, gravitacija, jaka i slaba nuklearna sila. Međutim, još od 1980-ih godina, naučnici sumnjaju da bi mogla postojati i peta sila koja bi mogla objasniti određene anomalije u posmatranju.

Na primer, 1986. godine naučnici sa MIT-a su razmatrali mogućnost da antigravitacija bude ta peta sila, dok je 2000. godine jedna grupa nazvala silu „kvintesencija“ kao način da objasni tamnu energiju. Godine 2015, istraživanje Mađarske akademije nauka otkrilo je česticu koja je 30 puta teža od elektrona, koja bi mogla biti osnova pete sile, a američki Fermilab je prošle godine tvrdio da su blizu otkrivanja ove misteriozne sile.

Ipak, mnogi fizičari smatraju da peta sila ne postoji. Jedan od predloženih načina da se ispita njeno postojanje jeste pažljivo praćenje putanja asteroida, a Bennu, jedan od najopasnijih objekata blizu Zemlje, je bio pod detaljnim posmatranjem od svog otkrića 1999. godine. Nova studija analizirala je Bennu kako bi postavila ograničenja na moguću petu silu u potrazi za tamnom materijom.

Iako studija nije našla dokaze o postojanju pete sile u kretanju asteroida Bennu, nastavak misije OSIRIS-APEX bi mogao pružiti još više podataka tokom ispitivanja asteroida Apophis, koji će proći blizu Zemlje 2029. godine. Dok se potraga za petom silom nastavlja, neki naučnici se okreću svemiru kao izvoru odgovora na najdublje misterije fizike, prenosi Popular Mechanics.