Novi ZF uređaj za povećanje dometa električnih vozila pokreće i točkove, time praktično pretvara čisto električna u hibridna vozila, ali ne na način na koji to očekujete

Ništa bez starog, dobrog benzinca, nova ZF tehnologija eRE+ kombinuje funkcije generatora i sekundarnog pogona

Novi ZF uređaj za povećanje dometa električnih vozila pokreće i točkove, time praktično pretvara čisto električna u hibridna vozila, ali ne na način na koji to očekujete

Čuveni nemački proizvođač, kompanija ZF, poznat po svojim automatskim menjačima sa šest i osam brzina, predstavio je novu tehnologiju koja unapređuje koncept domet-produživača u električnim vozilima (EREV). Njihovo novo rešenje, nazvano Electric Range Extender Plus (eRE+), omogućava da se generator ne koristi samo za punjenje baterije, već i kao pogonski motor za par točkova, ali na neobičan način.

Za razliku od tradicionalnih plug-in hibrida (PHEV), kod EREV modela motor sa unutrašnjim sagorevanjem nikada direktno ne pokreće točkove. On služi samo kao pogon tj agregat energije za generator koji puni bateriju. ZF-ov novi sistem dodaje još jednu funkciju: sam generator (koji je zapravo elektromotor) može da pogoni točkove preko ugrađenog kvačila i diferencijala, bez ikakve mehaničke veze sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

Tehničke karakteristike i primena

ZF eRE+ sistem sadrži integrisani inverter, planetarni prenosnik i softver, i kompatibilan je sa električnim sistemima od 400 V i 800 V. U zavisnosti od konfiguracije, može isporučiti snagu od 70 do 150 kW (94 do 201 KS). Planirana proizvodnja počinje naredne godine. Tradicionalniji eRE model (bez sekundarne pogonske funkcije) nudi između 70 i 110 kW i idealan je za zadnju osovinu, dok se eRE+ najverovatnije postavlja napred, kao kod klasičnih automobila.

Ukupno, kombinacija ovih sistema može obezbediti više od 300 KS, što je više nego dovoljno za većinu putničkih električnih vozila.

Zašto razvijati ovaj sistem?

ZF tvrdi da je EREV pristup isplativiji za proizvođače koji su već uložili u razvoj EV platformi koje nisu predviđene za klasične motore. Ova tehnologija omogućava da se mali benzinski motor integriše bez potrebe za dizajnerskim promenama cele arhitekture vozila. Dr. Otmar Scharrer iz ZF-a ističe da je interesovanje za ovakve sisteme u porastu i da uređaji za povećanje dometa (Range Extender-i), još nisu iscrpeli svoj tehnološki potencijal.

ZF nije jedini koji istražuje načine za unapređenje električnih pogona. Renault i Geely (kroz svoju Horse Powertrain podružnicu) takođe razvijaju metode za pretvaranje postojećih EV platformi u hibridne, prenosi MSN.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.