Istraživački tim Group1 iz Teksasa razvio je inovativnu kalijum-jonsku cilindričnu bateriju. Ova inovacija donosi velike prednosti, uključujući oslobađanje od kobalta, nikla, bakra i litijuma. Ovi skupi materijali, koji su često prisutni u baterijama koje napajaju električna vozila i druge uređaje, obično zavise od složenih stranih lanaca snabdevanja.
Još bolje, Group1 reklamira svoju tehnologiju kao superiornu u odnosu na nadolazeće litijum-gvožđe-fosfatne i natrijum-jonske baterije. Prvi tip razvijaju Volvo i njegovi partneri, uključujući Geely. Prednosti verzije na bazi kalijuma uključuju poboljšanu sigurnost i veću energetsku gustinu, prema informacijama sa zvaničnog sajta Group1.
„Uzbuđeni smo što predstavljamo prvu 18650 kalijum-jonsku bateriju na svetu,“ izjavio je Aleksander Žiro, izvršni direktor kompanije Group1 iz Ostina. U izveštaju je dalje objašnjeno da je „18650 form faktor najrasprostranjeniji i najdizajniraniji format ćelija.“
Lideri ove kompanije predstavili su svoje otkriće tokom konferencije *Beyond Lithium-Ion* u Oak Ridge Nacionalnoj laboratoriji u julu. Posetioci su saznali kako je Group1 razvio bateriju od malih coin-cell paketa do cilindričnog tipa, koji je najčešći u većini elektronskih uređaja, prema objavljenom izveštaju.
Katoda od kalijuma ima veliki kapacitet
Ključna komponenta ove tehnologije je glavni proizvod kompanije, Kristonit. To je katoda od kalijuma i “Prusijanske bele”, supstance koja ima nisku cenu i visok teorijski kapacitet u baterijama, prema ACS Publications. Ipak, ovaj izveštaj takođe pominje izazove sa performansama ovog materijala.
Međutim, tim iz Group1 je uveren u svoju sposobnost da prevaziđe ove izazove. „Ova inovacija predstavlja godine posvećenog istraživanja i razvoja proizvoda,“ rekao je Žiro u izveštaju.
Ostale komponente baterije uključuju grafitne anode, separatore i elektrolit napravljen od „komponenti nabavljenih sa tržišta“, navodi Group1. Kada baterija funkcioniše, joni se kreću između anode i katode kroz supstancu koja se zove elektrolit.
Delovi za kalijumsku bateriju kompanije Group1 „omogućavaju superioran životni vek i izvanredne sposobnosti pražnjenja… Takođe pomaže u smanjenju pritiska na lanac snabdevanja i podržava domaću proizvodnju ključne baterijske tehnologije“, stoji u saopštenju.
Stručnjaci na sajtu kompanije navode da vide ovu bateriju kao potencijal za napajanje električnih vozila, ali i kao ključno rešenje za skladištenje energije, što je potrebno za čuvanje obnovljive energije za kasniju upotrebu. Skladištenjem energije iz sunca, talasa i vetra možemo smanjiti količinu zagađujućih gasova koji dospevaju u atmosferu. Group1 ima za cilj da obezbedi potrebnu baterijsku podršku kako bi sve to funkcionisalo, piše TheCooldown.
„Distribucijom uzoraka našim partnerima i proizvođačima ćelija, postavljamo temelje za široku primenu ove transformativne tehnologije,“ rekao je Žiro.
Ide Litijumska sigurno u pemziju, K i Na će da je zamene.
Sve je to lepo i fino, ali i atom litijuma i atom kalijuma mogu da drže jedan elektron, a kalijum ima 60% veću gustinu, ne može da ponudi ni blizu toliku gustinu energije kao litijum. Ne možeš protiv fizike. Biće ovo korisno za baterije gde prostor nije bitan.
Lepo si rekao, ljudi ne shvataju koliko realno ima razlike u tim ćelijama po gustini energije, a da ne pričamo o naponskim pragovima koji se ne uklapaju u gotovo ni jedan motor. Cilj je da imamo stabilan napon, ovo što oni sad rade tj. izmišljaju novu tehnologiju su više kondenzatori nego baterije, ali nažalost linija nije podvučena pa se sad sve tretira kao baterija. More je ovakvih tekstova gde veštačka inteligencija samo ulepša opis a o tehničkim parametrima i praktičnim dokazima ni najmanja sličica.
U pravu si, ako pojam svedemo na gotove baterijske akumulatore koje zahtevaju minimalan prostor, ali ako to nije uslov, situacija je malo drugačija.
Npr. baterije za automobile.
Litijum-jonski akumulatori sa stanovišta električnih karakteristika jesu jedno od najboljih rešenja za električne automobile. Klasične Li jon baterije sa NMC pozitivnom elektrodom imaju veću energiju, 200 do 250 kWh/kg po specifikaciji proizvođača i masu od 4 do 5 kg/kWh. Međutim niko ne uključuje u tu masu sisteme za hlađenje, vazdušno ili vodeno koje se obavezno ugrađuje u sistem, neophodnost prostora između pojedinačnih ćelija da bi se omogućilo njihovo hlađenje te samim time i manju zapreminsku energiju.
Takođe, zbog loše termičke provodljivosti, javlja se efekat nekontrolisanog pregrevanja tokom punjenja, što može dovesti do samozapaljenja.
S druge strane, Na-jon baterije inicijalno su teže, ali mogu da se gušće pakuju, pa se time težina gotove baterije praktično izjednačava sa težinom LiFP, a nema ni efekta samozapaljenja.
Poenta je da svi podaci koji se daju su za pojedinačne male baterijske ćelije, a ne za gotovu bateriju koja se koristi.
Na-jon i LiFP imaju praktično identične karakteristike, oko 160 Wh/kg i oko 300 Wh/L, sa masom od oko 6 do 7 kg/kWh.
Sto se mene tice najbolje da se odmah predje na NATRIJUM JONSKE Baterije,najbezbednije su i cuvaju Ekosistem Prirode odrzivim!!!
Sve ostale varijante su neodrzive i trosenje dragocenog vremena za covecanstvo,naucni program treba da se usesredi na Natrijum program i tu da se poboljsaju perfomanse koje ce zameniti potpuno Litijumske celije baterija i ugradjivati u svim pametnim pokretnim uredjajima a tako posebno u Elektricnim kolima,E.motorima,E.biciklima,E.trotinetima,E.monociklima,E.howerbordovima...pod hitno da se napravi pomak u nauci i tehnologiji koja trenutno kaska zato da se zvanicno pocne proizvoditi Natrijum baterija i da svaka zemlja moze sama da proizvodi baterije od Prirodnih materijala i da ne zavisi od drugih po pitanju sastavnih komponenti.
To je jedina buducnost koja ce ekonomski razviti mnoge zemlje a i tako tehnologija se povecati a samim tim i veca potraznja za tehnickim uredjajima od strane kupaca i tako ce se rasiriti ekonomija u mnogim svetskim zemljama.