U jeku globalne trke za bržim, izdržljivijim i efikasnijim baterijama za električna vozila (EV), srpska kompanija ElevenEs iz Subotice napravila je značajan iskorak. Njihova najnovija Edge574 Blade Cell baterija, bazirana na LFP (litijum-gvožđe-fosfat) tehnologiji, omogućava punjenje do 80% kapaciteta za svega 12 minuta, bez kompromisa po pitanju dugovečnosti ili bezbednosti.
Brzina i pouzdanost u jednom
Nova ćelija koristi pametnu metodu brzog punjenja kojom se od 10% do 80% kapaciteta dolazi za 12 minuta na temperaturi od 25°C, što je ekvivalentno dodavanju 66 km autonomije po minutu punjenja – ili više od jednog kilometra po sekundi. Čak i u hladnijim uslovima, na 10°C, baterija dostiže 80% za 18 minuta, dok joj je na 0°C potrebno 25 minuta.
U optimalnim uslovima, paket od 210 ćelija postiže vršnu snagu punjenja do 1 megavata, čime se otvaraju vrata za ekstremno brzo dopunjavanje EV vozila – potencijalno važan faktor za komercijalni transport i brzu infrastrukturu.
Izdržljivost za ceo životni vek vozila
Pored impresivne brzine, Edge574 se može pohvaliti i dugim radnim vekom – preko 500.000 kilometara, što značajno smanjuje potrebu za čestom zamenom baterija, snižava ukupne troškove vlasništva i doprinosi održivosti.

Dodatno, baterija je testirana za rad u ekstremnim temperaturnim uslovima – od -30°C do 60°C, uz zadržavanje nominalnog kapaciteta, što je čini pogodnom za različite klimatske zone.
Tehnička superiornost
Zahvaljujući modularnom dizajnu, nova ćelija je optimizovana za CTP (cell-to-pack) i CTB (cell-to-body) konfiguracije, čime se maksimalno koristi prostor unutar vozila i povećava energetska gustina. Postignute vrednosti od 190 Wh/kg (gravimetrijska gustina) i 420 Wh/l (volumetrijska gustina) spadaju među najbolje u LFP segmentu.
Kroz unapređenja kao što su smanjenje unutrašnjeg otpora za 15%, poboljšanje mehaničke strukture ćelije, nove elektrode i modifikovana elektrolytna formulacija, ElevenEs je uspeo da postigne izuzetnu efikasnost i stabilnost.
Inovacija iz Srbije ne samo da se takmiči sa svetskim liderima u baterijskoj tehnologiji, već i pomera granice u pogledu brzine, trajnosti i otpornosti, piše Interesting Engineering. Ako se rešenja poput Edge574 uspešno implementiraju u široku upotrebu, mogla bi znatno ubrzati prelazak na električnu mobilnost širom Evrope – i dalje.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji