Super tiha X59 nadzvučna NASA letelica započela svoju prvu test vožnju

Eksperimentalni NASA avion bez prednjeg stakla sada prolazi završne testove, a prvi let se očekuje uskoro

Super tiha X59 nadzvučna NASA letelica započela svoju prvu test vožnju

Nadzvučna NASA letelica sa oznakom X-59, projektovana da leti brže od zvuka bez izazivanja efekta probijanja zvučnog zida i zvučnog udara na tlu, napravila je još jedan korak ka svom prvom letu, izašla je na pistu radi prve test vožnje. Ovaj futuristički avion dužine 30 metara ima izdužen trup i ne poseduje klasično pilotsko staklo; umesto toga, piloti se oslanjaju na sistem spoljnog vida (XVS), koji koristi kamere i proširenu stvarnost (AR) za prikaz slike ispred letelice.

Tokom jula, NASA je sprovela tzv. taksi testove, gde je test pilot Nils Larson vozio X-59 po pisti pri malim brzinama kako bi se proverili upravljanje i kočenje. Sledeći korak su testovi pri velikim brzinama, kada će letelica ubrzavati gotovo do brzine poletanja.

Testiranja se odvijaju u postrojenju Plant 42 američkog ratnog vazduhoplovstva u Palmdaleu, Kalifornija bazi poznatoj po razvoju najtajnijih američkih letelica, uključujući F-22 Raptor, B-2 Spirit i bespilotni špijunski dron RQ-170 Sentinel. Ranije opozvani projekat letećeg teleskopa SOFIA, kao i svemirski šatlovi, takođe su testirani na ovoj lokaciji.

Ovi taksi testovi predstavljaju nastavak višemesečnih proba koje uključuju simulacije letova, kvarova i ispitivanja rada motora. U maju su inženjeri simulirali uslove leta direktno u kompjuterima ovog aviona, a u junu su proveravali da li motor može da drži konstantnu brzinu. Godina je počela spektakularno sa testovima “afterburner” sistema, gde se u izduv ubrizgava dodatno gorivo radi većeg potiska.

Ranije ovog meseca, u saradnji sa japanskom svemirskom agencijom JAXA, testiran je umanjeni model X-59 u nadzvučnom vazdušnom tunelu kako bi se precizno izmerila buka ispod letelice tokom nadzvučnog leta i probijanja zvučnog zida.

Ako predstojeći testovi budu uspešni, NASA planira test kampanju leta nad naseljenim područjima, kako bi prikupila podatke o tome kako se novi tihi “zvučni udari” percipiraju sa tla.

Cilj ovog projekta je razvoj tehnologija koje bi omogućile povratak komercijalnih nadzvučnih letova iznad kopna, što je trenutno zabranjeno u SAD zbog prevelike buke. Ako X-59 i slične letelice uspeju da reše problem buke i zvučnih udara, brzi letovi mogli bi postati deo svakodnevnog civilnog, medicinskog i hitnog transporta, prenosi Space.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.