Električni automobil Xiaomi SU7, koji je od svog lansiranja u martu 2024. godine bio hvaljen zbog bezbednosnih karakteristika, suočava se sa prvim ozbiljnim testom poverenja javnosti nakon što se dogodila tragična saobraćajna nesreća u kojoj su poginule tri studentkinje.
Incident se dogodio 29. marta 2025. godine u 22:44 časova na brzoj saobraćajnici Dezhou–Shangrao u kineskoj provinciji Anhui. Prema prvim informacijama koje su se pojavile na kineskim društvenim mrežama, vozilo je nakon sudara udarilo u zaštitnu ogradu i zapalilo se, dok su svedoci tvrdili da „vrata nisu mogla da se otvore“, što je sprečilo putnice da izađu. Vest je izazvala ogromnu pažnju jer je reč o prvom javno zabeleženom smrtnom slučaju koji uključuje Xiaomi SU7, perjanicu kompanijine linije električnih vozila.
U pokušaju da ublaži zabrinutost javnosti i pruži transparentnost, Xiaomi je 1. aprila objavio zvanično saopštenje sa detaljnom rekonstrukcijom događaja, zasnovanom na telemetrijskim podacima koji su prosleđeni policiji u Tonglingu.
Prema saopštenju, SU7 u standardnoj verziji vozio se brzinom od 116 km/h u režimu NOA (Navigation on Autopilot), kada je naišao na deonicu puta u rekonstrukciji. Saobraćaj je bio preusmeren, a sistem je detektovao prepreke, izdao upozorenje i započeo usporavanje. Vozač je potom preuzeo kontrolu, ali je vozilo, uprkos pokušajima manevrisanja i kočenja, udarilo u betonsku ogradu brzinom od oko 97 km/h.
U trenutku udara, aktiviran je Xiaomi eCall sistem za hitne situacije. Automatski su pozvani vlasnik vozila i nadležne službe, koje su stigle na lice mesta oko 23 časa. Potvrđeno je da vozilo u trenutku nesreće nije vozio registrovani vlasnik, već treće lice.
Odgovarajući na navode da su vrata bila blokirana, kompanija je za China News Weekly istakla da sva četiri vrata SU7 modela poseduju mehaničke ručke za hitno otvaranje, smeštene u unutrašnjosti panela vrata, koje rade nezavisno od baterije i moguće ih je koristiti i u slučaju ozbiljnog oštećenja vozila.
Xiaomi je u saopštenju objavio hronologiju ključnih događaja u minutima koji su prethodili nesreći:
- 22:27:17 — Aktiviran NOA, brzina 116 km/h
- 22:28:17 — Izdato blago upozorenje zbog ometanja pažnje
- 22:36:48 — NOA traži od vozača da preuzme kontrolu volana
- 22:44:24 — Sistem detektuje prepreku i daje upozorenje
- 22:44:25 — Vozač preuzima upravljanje, započinje kočenje
- 22:44:28 — Sudar sa betonskom ogradom, eCall se automatski aktivira
- 22:45:06 — Ostvaren kontakt sa vlasnikom vozila
- 22:47:15 — Hitna pomoć upućena na lokaciju
- ~23:00 — Hitne službe dolaze na lice mesta
Xiaomi je formirao specijalni istražni tim koji je već 30. marta stigao u Tongling kako bi pomogao lokalnim vlastima u istrazi. Kompanija je izrazila saučešće porodicama žrtava i obećala punu transparentnost i podršku tokom istrage.
Nakon objavljivanja vesti o nesreći, akcije Xiaomi Group (01810.HK) zabeležile su pad veći od 5%, što ukazuje na osetljivost tržišta na bezbednosne incidente, naročito kada su u pitanju pametna i autonomna vozila.
Ostaje da se vidi kako će ova tragedija uticati na dalji imidž Xiaomi brenda u automobilskom sektoru, ali incident je svakako podsetnik na složene izazove sa kojima se suočavaju proizvođači autonomnih vozila u trci za tržištem električne mobilnosti, prenosi Car News China.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji