Prema podacima kompanije za istraživanje tržišta IDC, prodaja
PDA uređaja u protekloj godini je opala za 13 %. Na taj način je prodaja ovih
uređaja pala na vrednost ispod one zabeležene u 1999. godini kada je počeo uspon
PDA sistema i njihovo šire prihvatanje od strane poslovnih ljudi. U poslednjem
kvartalu 2004. godine su isporuke porasle za 37,4 % u odnosu na prethodni kvartal,
ali je to i dalje za celih 18,7 % manje nego u istom tromesečju pre godinu dana.
Ukupno je u prošloj godini isporučeno 9,2 miliona PDA uređaja, što je veliki
pad prodaje već treću godinu zaredom.
U prošloj godini su ovo tržište napustili Sony i Toshiba, a čini se da je nastavak
osipanja PDA tržišta neminovan. Mnogi proizvođači su imali uspeha sa svojim
GPS modelima, ali je veliko pitanje postoji li još mogućnosti koje se mogu dodati
u PDA kako bi se ovi uređaji učinili atraktivnijim i uspeli da se nose sa sve
popularnijim pametnim telefonima.
Najveći proizvođač PDA uređaja je u prošloj godini bio PalmOne sa 42 % zastupljenosti
na tržištu, a za njim slede HP sa 27,5 %, Dell sa 7 %, Medion sa 4,1 % i Mio
sa 3,1 %, dok je ukupna zastupljenost ostalih proizvođača 16,2 %. PalmOne i
HP su zabeležili pad isporuka i skok zastupljenosti, dok je Dell izgubio deo
tržišta, ali je povećao prodaju za 22 %.
Izvor: Tom’s Hardware
Guide