Apple će predstaviti "Liquid Glass" potpuno novi iOS 26 dizajn interfejsa kao najavu nove ere povodom 20 godina iPhone-a

Apple menja izgled svih svojih operativnih sistema i priprema teren za "stakleni" iPhone 2027

Apple će predstaviti "Liquid Glass" potpuno novi iOS 26 dizajn interfejsa kao najavu nove ere povodom 20 godina iPhone-a

Na predstojećoj Apple konferenciji za programere (WWDC), kompanija će predstaviti najveću promenu dizajna softvera još od iOS 7: novi interfejs nazvan Liquid Glass, osmišljen kao deo šireg vizuelnog identiteta koji će deliti sve Apple platforme. Ova stilska promena ima i simboličku težinu i predstavlja početak transformacije koja treba kulminira 2027. godine, kada će biti lansiran posebni jubilarni iPhone povodom 20 godina od njegovog prvog izdanja.

Šta je Liquid Glass interfejs?

Liquid Glass donosi dizajn sa visokom transparentnošću, refleksijama i svetlucavim efektima koji podsećaju na zaobljene staklene površine. Biće primenjen kroz ceo Apple ekosistem: iOS, iPadOS, watchOS, visionOS, macOS, tvOS i CarPlay dobiće nov, ujednačen vizuelni identitet.

Promene će obuhvatiti sve elemente korisničkog interfejsa od traka sa alatkama, menije, tastere i animacije. Novi dizajn je vizuelno bogatiji, ali i pažljivo konstruisan da ne naruši jasnoću korišćenja.

iPhone “Glasswing” za 2027. godinu

Apple interno već razvija budući model iPhone-a kodnog imena “Glasswing”, inspirisan prozirnim krilima leptira. Taj uređaj, koji će debitovati 2027. godine, imaće:

  • Zaobljeno staklo koje obuhvata celu površinu telefona
  • Skoro nevidljive ivice
  • Neprekidnu površinu ekrana bez “notcha” ili rupa
Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Jubilarni iPhone će u potpunosti oslikavati Liquid Glass dizajnersku filozofiju, kako spolja, tako i iznutra.

Povratak vizuelnom izrazu ali bez skeuomorfizma

Liquid Glass ne znači povratak na stari skeuomorfizam iz vremena Notes aplikacije u formi beležnice. Umesto toga, Apple se oslanja na savršenije materijalne metafore koje ne imitiraju predmete iz prošlosti, već koriste optičke efekte stakla i svetlosti da naglase sofisticiranost i dubinu.

Iako će novi dizajn bez sumnje dominirati naslovima nakon WWDC-a, Apple zapravo koristi Liquid Glass da skrene pažnju sa svog zaostatka u oblasti veštačke inteligencije. Kompanija još uvek pokušava da uhvati korak sa AI rešenjima koje nude OpenAI i Google. Apple trenutno poseduje uspešne operativne sisteme, dodaje “hibridne” AI funkcije (Apple Intelligence), ali još nema pravi AI, piše Bloomberg.

Liquid Glass je mnogo više od još jednog Apple dizajnerskog osveženja, to je signal da kompanija iz Kupertina ozbiljno planira novu hardversku revoluciju, počev od iPhone 2027 modela. U međuvremenu, Apple pokušava da zadrži pažnju korisnika i programera kroz estetske inovacije dok još uvek traži čvrsto uporište u AI trci. WWDC 2025. događaj zapravo donosi početak jedne nove “staklene ere” za Apple.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.