Apple upozorava korisnike da prestanu da koriste Google Chrome: borba za privatnost ili tržišni udeo?

Apple je pokrenuo agresivnu kampanju protiv Google Chrome-a, naglašavajući važnost privatnosti i pozivajući svojih 1,4 milijarde korisnika da prestanu koristiti Chrome na iPhone-u

Apple upozorava korisnike da prestanu da koriste Google Chrome: borba za privatnost ili tržišni udeo?

Svi znamo da veze mogu biti komplikovane, ali malo koja je tako komplikovana kao ona između kompanija Apple i Google. Na svom nedavnom bilbordu koji se pojavio u gradovima širom SAD, Apple je upravo “prozvao” Google sa jasnom porukom za svojih 1,4 milijarde korisnika—prestanite da koristite Chrome na svom iPhone-u.

Zašto sada? Google je u misiji da konvertuje korisnike Safarija u Chrome. Trenutno se oslanja na Safari za većinu pretraga sa iPhone-a – omogućeno finansijskim dogovorom između njih i Apple-a, gde je Google pretraga podrazumevana na Safariju. Ali taj dogovor bi uskoro mogao biti prekinut zbog istraga o monopolu u SAD-u i Evropi. I tako Google razvija Plan B.

Chrome ima samo 30% instalacija među korisnicima iPhone-a. Google cilj je da poveća ovo na 50%, donoseći još 300 miliona korisnika iPhone-a unutar svoje baze. Apple očigledno želi da ovo spreči. Tih 300 miliona pari očiju generišu ozbiljan online prihod, i kako se pretraga menja kroz uvođenje AI na uređajima, to će postati borba između zadržavanja i konverzije korisnika.

Google Chrome prati vaše aktivnosti na web-u, Apple udara u najosetljiviju tačku

Zato se Apple odlučio za bilborde o privatnosti Safarija. Ono što je počelo kao lokalna kampanja u San Francisku sada je postalo globalno. I dok oglasi ne pominju Chrome, nema ni potrebe za tim, jer Safari i Chrome zajedno imaju više od 90% tržišnog udela na mobilnim uređajima. A na iPhone-u, to je direktan duel između njih.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Privatnost je Ahilova peta Chrome-a. Praćenje kolačića i dalje postoji, a planovi za njihovo ukidanje već su odloženi dok Google navigira regulatornim minski poljem. Kvazi-privatni režim Chrome-a je mnogo manje privatan nego što korisnici misle. U skorije vreme smo videli i upozorenja da Google prikuplja podatke o uređajima korisnika Chrome-a sa skrivenim podešavanjem koje se ne može onemogućiti.

Apple je upravo podigao ulog u ovoj borbi za privatnost novim video oglasom koji koristi Hičkokove “Ptice” za privatnost pametnih telefona. Moćan je i nezaboravan, a njegova poruka je jasna. Ako ne želite biti praćeni online, koristite Safari. Što u prevodu znači— ako ne želite biti praćeni online, ne koristite Google Chrome.

Kada su “Ptice” objavljene 1960-ih, bile su šokantne, zastrašujuće i potresne. Njihova poruka je bila da postoji pretnja koju ne vidimo stvarno, ali koja je svuda. Kao što jedan lik kaže u filmu: “Ko si ti? Šta si ti? Odakle si došao? Mislim da si ti uzrok svega ovoga. Mislim da si zlo.”

Iako postoje sugestije da je ovo možda usmereno na korisnike Android-a da ih privuče na iPhone, to nije poenta. Nijedan korisnik neće napustiti Android samo da bi pristupio drugom pretraživaču, koliko god oglas bio upečatljiv. Ovde je reč o zadržavanju korisnika iPhone-a unutar Applezatvorenog ekosistema. Ipak, to možda neće biti tako jednostavno.

Realnost za Apple je da njegovi korisnici preferiraju Google pretragu, a Apple je shvatio da je ovo bolje od alternativa. Apple je pre nekoliko godina napustio Google mape pa se kasnije morao vratiti. Možemo pretpostaviti da čak i ako Google bude uklonjen kao podrazumevana pretraga na Safariju, korisnici će moći da je postave ručno, piše Forbes.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (1)
  1. Dobar članak, koristan info.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi