Svi znamo da veze mogu biti komplikovane, ali malo koja je tako komplikovana kao ona između kompanija Apple i Google. Na svom nedavnom bilbordu koji se pojavio u gradovima širom SAD, Apple je upravo “prozvao” Google sa jasnom porukom za svojih 1,4 milijarde korisnika—prestanite da koristite Chrome na svom iPhone-u.
Zašto sada? Google je u misiji da konvertuje korisnike Safarija u Chrome. Trenutno se oslanja na Safari za većinu pretraga sa iPhone-a – omogućeno finansijskim dogovorom između njih i Apple-a, gde je Google pretraga podrazumevana na Safariju. Ali taj dogovor bi uskoro mogao biti prekinut zbog istraga o monopolu u SAD-u i Evropi. I tako Google razvija Plan B.
Chrome ima samo 30% instalacija među korisnicima iPhone-a. Google cilj je da poveća ovo na 50%, donoseći još 300 miliona korisnika iPhone-a unutar svoje baze. Apple očigledno želi da ovo spreči. Tih 300 miliona pari očiju generišu ozbiljan online prihod, i kako se pretraga menja kroz uvođenje AI na uređajima, to će postati borba između zadržavanja i konverzije korisnika.
Google Chrome prati vaše aktivnosti na web-u, Apple udara u najosetljiviju tačku
Zato se Apple odlučio za bilborde o privatnosti Safarija. Ono što je počelo kao lokalna kampanja u San Francisku sada je postalo globalno. I dok oglasi ne pominju Chrome, nema ni potrebe za tim, jer Safari i Chrome zajedno imaju više od 90% tržišnog udela na mobilnim uređajima. A na iPhone-u, to je direktan duel između njih.
Privatnost je Ahilova peta Chrome-a. Praćenje kolačića i dalje postoji, a planovi za njihovo ukidanje već su odloženi dok Google navigira regulatornim minski poljem. Kvazi-privatni režim Chrome-a je mnogo manje privatan nego što korisnici misle. U skorije vreme smo videli i upozorenja da Google prikuplja podatke o uređajima korisnika Chrome-a sa skrivenim podešavanjem koje se ne može onemogućiti.
Apple je upravo podigao ulog u ovoj borbi za privatnost novim video oglasom koji koristi Hičkokove “Ptice” za privatnost pametnih telefona. Moćan je i nezaboravan, a njegova poruka je jasna. Ako ne želite biti praćeni online, koristite Safari. Što u prevodu znači— ako ne želite biti praćeni online, ne koristite Google Chrome.
Kada su “Ptice” objavljene 1960-ih, bile su šokantne, zastrašujuće i potresne. Njihova poruka je bila da postoji pretnja koju ne vidimo stvarno, ali koja je svuda. Kao što jedan lik kaže u filmu: “Ko si ti? Šta si ti? Odakle si došao? Mislim da si ti uzrok svega ovoga. Mislim da si zlo.”
Iako postoje sugestije da je ovo možda usmereno na korisnike Android-a da ih privuče na iPhone, to nije poenta. Nijedan korisnik neće napustiti Android samo da bi pristupio drugom pretraživaču, koliko god oglas bio upečatljiv. Ovde je reč o zadržavanju korisnika iPhone-a unutar Applezatvorenog ekosistema. Ipak, to možda neće biti tako jednostavno.
Realnost za Apple je da njegovi korisnici preferiraju Google pretragu, a Apple je shvatio da je ovo bolje od alternativa. Apple je pre nekoliko godina napustio Google mape pa se kasnije morao vratiti. Možemo pretpostaviti da čak i ako Google bude uklonjen kao podrazumevana pretraga na Safariju, korisnici će moći da je postave ručno, piše Forbes.
Dobar članak, koristan info.