Google AI alati uništavaju sajtove sa vestima: pretraga se pretvara u razgovor, a klikova gotovo da više nema

AI apokalipsa konačno je stigla za onlajn medije. Google četbotovi zamenjuju tradicionalnu pretragu, eliminišu potrebu za klikovima na linkove, a saobraćaj koji su mediji godinama koristili za opstanak - drastično opada

Google AI alati uništavaju sajtove sa vestima: pretraga se pretvara u razgovor, a klikova gotovo da više nema

Poslednjih godina, internet saobraćaj sa Google pretrage na sajtove kao što su HuffPost i Washington Post prepolovljen je, prema podacima firme Similarweb. Business Insider je prošlog meseca otpustio oko 21% zaposlenih, a generalna direktorka Barbara Peng izjavila je da je to odgovor na „ekstremne padove poseta, trend koji je van naše kontrole“. Taj medij je zabeležio beleži pad organske pretrage od 55% između aprila 2022. i aprila 2025.

Direktor magazina The Atlantic, Nicholas Thompson, otvoreno je rekao zaposlenima da treba da se pripreme za svet u kojem Google više ne šalje posete i da moraju da promene poslovni model. Google više nije pretraživač, već postaje mašina za odgovore.

AI funkcije bez klika – smrt za klasične vesti

Lansiranje Google funkcije AI Overviews, koja rezimira rezultate pretrage bez potrebe za klikom, već je smanjio posetu vodičima za putovanja, savetima o zdravlju i recenzijama proizvoda. A sa nedavnim uvođenjem AI Mode, koji odgovara korisnicima u formi četbota i prikazuje daleko manje linkova, očekuje se još veći pad.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Washington Post već reaguje, brzo pokušava da dopre do nove publike, pronađe alternativne izvore prihoda i pripremi se za „post-pretraživačku eru“. New York Times je takođe pogođen: udeo organskog saobraćaja pao je sa 44% na 36,5% u poslednje tri godine. Iako ukupna poseta Wall Street Journalu rastu, udeo koji dolazi sa pretrage takođe opada.

Mediji odgovaraju – aplikacije, konferencije, direktan kontakt

U odgovoru na novu realnost, mnogi mediji grade direktniji odnos sa čitaocima kroz unapređene aplikacije, štampana izdanja, biltene i uživo događaje. Dotdash Meredith, kuća magazina People i Southern Living, beleži pad učešća Google saobraćaja sa 60% na 33%, ali ukupnu posetu povećava drugim kanalima, poput slanja ličnih recepata i newslettera.

U isto vreme, borba za autorska prava ulazi u novu fazu. Mediji tuže AI kompanije koje treniraju modele na njihovim sadržajima bez dozvole. New York Times je tužio OpenAI i Microsoft, ali je takođe nedavno potpisao licencni ugovor sa Amazonom. Wall Street Journal ima sličan spor protiv Perplexity-a, dok News Corp već ima ugovor o sadržaju sa OpenAI.

AI menja sve – pa čak i Google

Iako Google tvrdi da AI pretraga i dalje šalje saobraćaj ka sajtovima i da korisnici koji kliknu ostaju duže, šteta je već učinjena. Čak je i Apple nedavno priznao da je broj Google pretraga u Safari pretraživaču prvi put opao, posle dvadeset godina rasta.

Jedna era se završava. AI je poslednji udarac tradicionalnom internetu. Mediji koji žele da prežive moraće da zaborave staru zavisnost od pretrage i pronađu nove puteve do čitalaca, prenosi WSJ.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.