Google Chrome odlaže odbacivanje eksternih kolačića za 2023. godinu

Google je odlučio da ažurira vremenski period u okviru kojeg planira da ukloni sve eksterne kolačiće (cookies) iz Chrome-a

Google je odlučio da ažurira vremenski period u okviru kojeg planira da ukloni sve eksterne kolačiće (cookies) iz svog zvaničnog pregledača – Chrome-a. Oni dosadni, eksterni upiti za prikupljanje podataka koji od korisnika traže da “prihvate” ili “odbiju” kolačiće, na većini veb lokacija koje posećujemo uskoro će biti stvar prošlosti.Ovaj novi potez je samo jedna od nedavnih Google-ovih inicijativa da u svoj brend implementira malo više svesti o privatnosti, iako svi znaju kako Google najviše zarađuje: preko AdSense-a i usluga oglašavanja. A to ide paralelno sa činjenicom da što više Google koristi praćenje i prikupljanje podataka za ciljanu publiku, to više novca može da zaradi.Iako to nije idealna situacija, Privacy Sandbox inicijativom najavljenom još 2019. godine, Google naizgled pokušava da kreira ravnotežu koja će malo manje ugrožavati privatnost korisnika.Google objavio da do kraja 2023. godine možemo očekivati da eksterni kolačići u potpunosti nestanu iz Chrome-a. Tačnije, oni će se postupno ukidati u periodu od tačno tri meseca, počev od sredine 2023. i završiće se krajem 2023. Prvobitni plan je bio da se uklone početkom 2022. godine.
 
Pogledajte još: Chrome integriše dupleks tehnologiju za otkrivanje i popravljanje ugroženih lozinki
Razlog za ovaj jaz od dve godine je taj što Google želi da implementira određene “ključne tehnologije” do kraja sledeće godine. Među ovim ključnim tehnologijama je “široko onemogućeni FLoC” (algoritam koji omogućava odabir oglasa bez deljenja aktivnosti korisnika pri pregledu internet sadržaja), kao i drugi API-ji zasnovani na privatnosti.Prošlo je već više od godinu dana od trenutkja kada je Google počeo da traži načine za ograničavanje podataka za lično identifikovanje, a da istovremeno i dalje mogu da se isporučuju oglasi i reklame odgovarajućom grupama ljudi. Za ovo je služio Google Sandbox. Google definitivno preduzima različite korake u pravom smeru, a ostaje da se vidi koliko će kompanijina inicijativa biti efektivna.Izvor: PhoneArena
 
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi