Google je saopštio da je tokom 2024. godine suspendovao 39,2 miliona naloga za oglašavanje, više nego trostruko u odnosu na prethodnu godinu u sklopu pojačane borbe protiv prevara u oglasima. Korišćenjem velikih jezičkih modela (LLM) i analizom signala poput lažnog predstavljanja firmi i sumnjivih podataka o plaćanju, kompanija tvrdi da je uspela da automatski prepozna i ukloni ogromnu većinu naloga pre nego što su objavili ijedan oglas.
Tokom godine, Google je uveo preko 50 unapređenja u vezi sa LLM modelima i primenio više od 30 izmena pravila za oglase i izdavače. Zahvaljujući tome, suspendovano je i više od 700.000 naloga povezanih sa deepfake prevarama, a broj prijava takvih oglasa smanjen je za neverovatnih 90%.

U Sjedinjenim Američkim Državama suspendovano je 39,2 miliona naloga, dok je u Indiji — drugom po veličini internet tržištu na svetu, blokirano čak 2,9 miliona naloga i uklonjeno 247,4 miliona oglasa. Među najčešćim prekršajima bili su: zloupotreba oglasne mreže, neovlašćeno korišćenje žigova, netačne tvrdnje u vezi sa zdravljem, personalizovani oglasi i pogrešno predstavljanje.
Ukupno, Google je uklonio gotovo 500 miliona oglasa povezanih sa prevarama, a 5 miliona naloga za oglašavanje je bilo suspendovano isključivo zbog kršenja povezanih sa prevarama.
Google je takođe potvrdio identitet više od 8.900 oglašivača i uklonio 10,7 miliona političkih oglasa. Ipak, kompanija navodi da ti oglasi čine mali deo ukupnog oglasnog saobraćaja i nisu značajno uticali na ukupnu bezbednosnu statistiku.
Ukupno, tokom prošle godine Google je:
- blokirao 5,1 milijardu oglasa
- uklonio 1,3 milijardi stranica
- ograničio prikazivanje 9,1 milijardi oglasa
Iako masovne suspenzije često pokreću zabrinutost u vezi sa pravičnošću pravila, Google naglašava da postoji sistem žalbi koji uključuje ljudske recenzente. Takođe su ažurirali politiku i unapredili transparentnost obaveštenja kako bi oglašivači jasnije razumeli razloge za suspenziju, piše Tech Crunch.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji