Google pomoću veštačke inteligencije suspendovao preko 39 miliona naloga za oglašavanje zbog sumnje na prevaru

Zahvaljujući naprednim AI modelima, Google je u 2024. godini zabeležio drastičan porast broja suspendovanih naloga, sprečavajući prevare pre nego što oglasi uopšte budu prikazani

Google pomoću veštačke inteligencije suspendovao preko 39 miliona naloga za oglašavanje zbog sumnje na prevaru

Google je saopštio da je tokom 2024. godine suspendovao 39,2 miliona naloga za oglašavanje, više nego trostruko u odnosu na prethodnu godinu u sklopu pojačane borbe protiv prevara u oglasima. Korišćenjem velikih jezičkih modela (LLM) i analizom signala poput lažnog predstavljanja firmi i sumnjivih podataka o plaćanju, kompanija tvrdi da je uspela da automatski prepozna i ukloni ogromnu većinu naloga pre nego što su objavili ijedan oglas.

Tokom godine, Google je uveo preko 50 unapređenja u vezi sa LLM modelima i primenio više od 30 izmena pravila za oglase i izdavače. Zahvaljujući tome, suspendovano je i više od 700.000 naloga povezanih sa deepfake prevarama, a broj prijava takvih oglasa smanjen je za neverovatnih 90%.

U Sjedinjenim Američkim Državama suspendovano je 39,2 miliona naloga, dok je u Indiji — drugom po veličini internet tržištu na svetu, blokirano čak 2,9 miliona naloga i uklonjeno 247,4 miliona oglasa. Među najčešćim prekršajima bili su: zloupotreba oglasne mreže, neovlašćeno korišćenje žigova, netačne tvrdnje u vezi sa zdravljem, personalizovani oglasi i pogrešno predstavljanje.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Ukupno, Google je uklonio gotovo 500 miliona oglasa povezanih sa prevarama, a 5 miliona naloga za oglašavanje je bilo suspendovano isključivo zbog kršenja povezanih sa prevarama.

Google je takođe potvrdio identitet više od 8.900 oglašivača i uklonio 10,7 miliona političkih oglasa. Ipak, kompanija navodi da ti oglasi čine mali deo ukupnog oglasnog saobraćaja i nisu značajno uticali na ukupnu bezbednosnu statistiku.

Ukupno, tokom prošle godine Google je:

  • blokirao 5,1 milijardu oglasa
  • uklonio 1,3 milijardi stranica
  • ograničio prikazivanje 9,1 milijardi oglasa

Iako masovne suspenzije često pokreću zabrinutost u vezi sa pravičnošću pravila, Google naglašava da postoji sistem žalbi koji uključuje ljudske recenzente. Takođe su ažurirali politiku i unapredili transparentnost obaveštenja kako bi oglašivači jasnije razumeli razloge za suspenziju, piše Tech Crunch.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.